Pro správné fungování tohoto webu využíváme soubory cookies. Budete-li pokračovat v jeho prohlížení, souhlasíte s používáním souborů cookies.Pokračovat Více informací    
AbecedaZdraví.cz > Hubnutí > Chcete být štíhlá? Jezte!

Chcete být štíhlá? Jezte!

6.2.2007 / Rubrika: Hubnutí

abc Dieta – je to služba pro pohodlné hubnutí, v rámci které pro vás připravíme každý den 5 porcí nutričně vyváženého jídla. Tato jídla jsou denně čerstvá a velice chutná. Přivezeme je přímo k Vám do domu nebo do zaměstnání a jediné co musíte pro své efektivní hubnutí udělat je – jíst chutná a pestrá jídla, přitom měsíčně zhubnete 5-7 kg.

www.abcDieta.cz

Devadesát procent žen někdy v životě drželo dietu. Přály si zhubnout, už nikdy nepřibrat a vypadat jako filmové hvězdy. Málokteré se to podařilo. Proč, když je to teoreticky tak jednoduché?

Zatímco muži mají nadbytečné kilogramy a jen někteří s nimi bojují, ženy trápí nadváha a obezita zhruba ve stejném procentu případů, ale zápasí s nimi stále. Chtějí být krásné a dokonalé, jsou však frustrované z toho, že se jim to nedaří, a dostávají se do bludného kruhu. Jak z něj ven?
Nejlépe to lze popsat na typické čtyřicátnici s 20 kilogramy navíc. V 18 letech vážila při výšce 168 centimetrů 65 kilogramů - všechno v pořádku, ale jí to přišlo moc. Zhubla na 55. Před porodem měla 80, po dalších dvou letech a půlročním pojídání zeleniny "krásných" 60. Po nástupu do práce a dvou letech stresu 75, po "koktejlové" dietě 70, dnes 85. Pokud se má ručička na váze pohnout doleva, musí hladovět, a to nejde vydržet.
Typický příklad toho, co dokáže jo-jo efekt. Stálými drastickými dietami si tělo vytvoří návyk: teď mi dali najíst, není jisté, kdy to zase bude, musím si proto všechno uložit na dobu hladovění. Odborníci pak hovoří o úsporném metabolismu, který stojí za nadváhou mnoha žen.
Jediné řešení je přesvědčit tělo, aby se svého návyku zbavilo a uvěřilo, že najíst zase brzy dostane. Jak na to? Pravidelně jíst po malých porcích, zapomenout na drastické diety a také na nereálné vzory z časopisů. Iluze o tom, jak bych měla vypadat, spolu s tlakem módního průmyslu způsobují, že se ženy snaží zhubnou na váhu, která neodpovídá jejich proporcím ani věku. Zhubnou a ztloustnou třeba pětkrát za život - a nakonec na obezitu rezignují...
Kdo chce být štíhlý, musí jíst, a to opravdu několikrát denně. Pokud se budete držet správného stravovacího režimu, a přesto se vám ani po půl roce nepodaří zhubnout, je lepší jít do kurzu hubnutí nebo k odborníkům na výživu. Ti mohou pomoci například psychoterapií, ale třeba i sušenou stravou nebo léky.
Další možností je sport. Dokáže metabolismus výrazně urychlit. Není přitom třeba hned běhat nebo se trápit na aerobiku. Lékařské studie již několikrát dokázaly, že zejména ženám bohatě stačí k udržení zdraví a váhy pravidelná rychlá chůze. Nejdůležitější je zvolit si takovou pohybovou aktivitu, kterou budete schopna dělat opravdu celý život.
Sestavení jídelníčku není vůbec složité. Je založeno na několika zásadách. Neměl by být příliš kalorický, nemá se při něm hladovět. Prvnímu se zamezí tím, že porce budou malé, zcela vynecháte tučná jídla a zakážete si cukr. Druhé zařídí potraviny se správným glykemickým indexem. To jsou ty, které zasytí na dlouho, protože udrží stabilní hladinu cukru v krvi.
Jakkoli je problematika glykemického indexu komplikovaná, není třeba vědět nic jiného než to, že zdravější jsou celozrnné výrobky, součástí každého jídla má být ovoce nebo zelenina a také bílkoviny. Vybírat je přitom třeba maso s nízkým procentem tuku (kuřecí, rybí, ale klidně i hovězí a šunku), tvrdé sýry a nízkotučné mléčné výrobky. Ty jsou důležité pro dostatečný příjem vápníku podstatného pro prevenci osteoporózy, která ženy ohrožuje více než muže. Když tuk, tak olivový olej. Jediné, čeho můžete sníst neomezené množství, je zelenina. Přidávejte do ní zmíněný olivový olej a zabráníte tím do značné míry i záchvatům neodolatelné chuti na sladké.
Budete-li snídat - což většina žen nedělá -, jíst pravidelně a málo, úspěch v podobě zhubnutí by vás neměl minout. Je to jednoduché. Těžké je totiž jediné: vydržet to celý život. n

Redukční jídelníček: žena

* snídaně: 2 plátky tmavého toastového chleba, 10 g rostlinného tuku, 100 g papriky zelené
* svačina: 100 g jablko
* oběd (připravený doma): 250 ml vývaru, 120 g rybího filé, 200 g vařených brambor omaštěných rostlinným tukem, zeleninový salát (nezapomeňte, že do salátu patří jedině zálivka z rostlinného oleje či jogurtu, ne majonéza
* varianta - oběd v restauraci: takový oběd mají běžně v restauraci, filé můžete nahradit pstruhem nebo lososem
* svačina: 100 g hlávkového zelí, 2 g olivového oleje, 1/2 pomeranče
* večeře: drůbeží rizoto (80 g kuřete, 80 g rýže, 10 g rostlinného oleje, 3 g sýra)
* 2. večeře: 200 g biokysu
* snídaně: 50 g müsli, 200 ml nízkotučného mléka
* svačina: 120 g mrkve
* oběd (připravený doma): 250 ml hovězího vývaru, 100 g krůtích prsou, 10 g rostlinného oleje, 150 g míchané zeleniny
* varianta - oběd v restauraci: podobně kalorické bude jídlo v čínském bufetu, namísto rýže si dejte zelný salát
* svačina: 1 mandarinka
* večeře: telecí plátek v alobalu, 250 g brambor a 5 g rostlinného tuku, 100 g hlávkového salátu
* 2. večeře: 1 grapefruit
* snídaně: 1 kornspitz, 20 g tvarohového sýra, 1 rajče
* svačina: 1 pomeranč
* oběd (připravený doma): 50 g těstovin bezvaječných, 50 g dušené šunky, 5 g rostlinného oleje, 20 g tvrdého sýra
* varianta - oběd v restauraci: poloviční porce těstovin v pizzerii
* svačina: 100 g jablko
* večeře: zeleninový salát (1 paprika, 3 rajčata, 50 g pórku, 50 g ředkviček, 5 g olivového oleje), 2 plátky tmavého toastového chleba
* 2. večeře: 50 g tvrdého sýra

zdroj: ihned

Další články z rubriky
Chcete zhubnout? Začněte jíst

Chcete zhubnout? Začněte jíst

27.3.2013 / Rubrika: Hubnutí
S jarem přibývá těch, kteří chtějí zhubnout. Pokud je trápí jen několik kilogramů, které nabrali během dlouhé zimy plné nicnedělání, bude stačit, když udělají několik malých, ale důležitých změn. Do hubnutí se pouští kdejaký nepoučený laik. A efekt? Většinou nulový. Statistiky například udávají, že nejméně jednou v životě drželo dietu zhruba devadesát procent žen.
Jak zhubnout - radí Dr. Petr Fořt - abc Dieta

Jak zhubnout - radí Dr. Petr Fořt - abc Dieta

11.11.2010 / Rubrika: Hubnutí
To záleží na tom, jak velkou má nadváhu – objektivně vzato. Nejprve by stačilo spočítat si BMI…ale o tom už myslím byla řeč. Poté odhadnout typ nadváhy – hruška nebo jablko.
Další články z rubriky Hubnutí...
Aktuálně v diskusích
Na téma: Hubnutí
dnes8:18
61 reakcí

Noční směna

Noční je super, měl jsem stálou ranní a to vstávání v pět je hnus, našel jsem si práci kde jsou ranní minimálně a jedu spíše odpolední a noční 8h... (zkráceno)

mirda
17.10.13:30
798 reakcí

Jak zhubnout o 5 až 8 kilo?

Můj taťka je taky diabetik a tak pro něj kupuju uměle slazené pečivo protože on to chudák kolikrát sám nepozná. Oblíbila jsem si nakupování u Illíka... (zkráceno)

Veronika
16.10.20:29
12 reakcí

Výživoví poradci - jsou k něčemu?

Jak jste se o světě zdraví dozvěděla? Znáte někoho kdo s nimi viditeně zhubnul?

Dandina
15.10.20:06
11 reakcí

Křečové žíly

A kde jste Míšo na ošetření byla ? Nechce se mi pročítat celá diskuze, protože je tu strašně moc komentářů, tak proto se ptám takhle přímo.

Diana
13.10.18:57
306 reakcí

moroznik

Beriem moroznik druhý mesiac 4 odmerky rano, som ľahšia o 7 kg. Začala som chudnuť až po troch tyždnoch.Kto chce chudnuť odporučam.

Viera
Přihlaste si odběr našich novinek:
E-mail: 
Z odběru se můžete vždy odhlásit na této stránce.
(c) 2005-2013 Abeceda Zdraví s.r.o.   | Reklama | Návštěvnost měří NetMonitor | Prohlášení