Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde. Rozumím    
AbecedaZdraví.cz > Pohyb a sport > Průpravná cvičení pro všeobecný kondiční rozvoj

Průpravná cvičení pro všeobecný kondiční rozvoj

31.5.2005 / Rubrika: Pohyb a sport
Podtitulek toho článku by mohl být – trocha inspirace pro trenéry. Průpravná cvičení pro všeobecný rozvoj jsou cvičení, která mají ověřit základní pohybové, postřehové, silové či jiné fyzické předpoklady daného cvičence. Jedná se o průpravná cvičení, která jsou spíše jakými si porovnatelnými testy schopností sportovce. Zde je určitý fragment z těchto cvičení.

Průpravná cvičení pro rozvoj reaktibility (reakce)

  • Reakce na signál - dle signálu (jedno, dvě, tři tlesknutí, apod.) provedení konkrétního cviku.
  • Přechody z nízkých poloh do postojů – cvičenec na signál co nejrychleji vstane bez pomoci rukou; různé startovní polohy.
  • Štafetová soutěž – na signál cvičenec vyběhne a snaží se překonat co nejrychleji překážkovou trať.

Průpravná cvičení pro zpevnění těla (zpevňovací příprava)

  • Deska – cvičenec začíná v kliku či vzporu na předloktích, druhý jej zvedá za kotníky do výšky svých ramen; páteř hýždě a nohy tvoří přímku.
  • Prapor / vlajka – cvičenec přistoupí k žebřinám, jednou rukou se snaží chytit nad, druhou pod úrovní osy těla, kterou se snaží udržet rovnoběžně se zemí.
  • Kliky na medicimbalu/ medicimbalech – klasické kliky, ale mezi rukama a zemí je medicimbal(y).

Průpravná cvičení rotační přípravy

  • Kotoulové řady – cvičenec má za úkol provést velmi rychle za sebou několik konkrétních kotoulů.
  • Cvičení s tyčí – cvičenec drží metrovou tyč kolmo k zemi, na signál (nebo volně) tyč pustí, udělá obrat o 360° a opět jí chytí.
  • Obraty ve vzporu dřepmo – startovní pozice vypadá jako nástup do atletické startu bez bloků (zadní noha natažena dozadu); následuje odraz rukou i nohou, otočení těla o 360° a dopad do stejné pozice.
  • Výmyk na hrazdě – základní gymnastický cvik pro koordinaci na hrazdě.
  • Brejková kola – základní poloha cvičence je planche; z této polohy se cvičenec převalí přes levé rameno, záda, pravé rameno zpět do výchozí polohy; nohy jsou stále max. roznoženy.

Průpravná cvičení pro rozvoj silové obratnosti

  • Planche – tradiční cvičení aerobik-manů, kdy ze vzporu na rukou a roztažením nohou udrží celé tělo nad zemí.
  • Střihy nohama – cvičenec sedí na zemi, nohy natažené před sebou střihají jedna přes druhou; v ideálním případě se ruce země nedotýkají.
  • Dřepy na medicimbalech – klasické dřepy na šířku ramen, ale stojíme přitom na medicimbalech.
  • Ručkování po žebřinách – cvičenec si klekne na zem čelem k žebřinám; natáhne ruce a snaží se vytáhnout pouze přechody rukou po žebřinách nahoru.
  • Šplhání na laně bez přírazu – klasický šplh po laně bez pomoci nohou.
  • Rusáci – z dřepu s rukama za hlavou cvičenec vyskočí a v nejvyšším bodě vykopne oběma nohama od sebe; poté se vrací do výchozí pozice (dřep).

Průpravná cvičení pro rozvoj odrazové a doskokové přípravy

  • Kombinované skoky přes švihadlo – různé možnosti přeskoku přes švihadlo.
  • Přeskakování tyče – cvičenec před sebou v natažených rukou drží tyč a snaží se jí přeskočit.
  • Kaskáda – cvičenec absolvuje sérii přeskoků snožmo přes překážky řazené za sebou (např. díly švédské bedny).
  • Plyometrie – cvičenec seskočí z překážky a odrazem o zem vyskočí na překážku protější.
  • Poskoky do obrazce – cvičenec poskakuje po rozích pomyslného obrazce (trojúhelník, čtverec); měníme intenzitu, velikost i směr skákání.
  • Terčíky – cvičenec má přeskákat po trase udané značkami.

Průpravná cvičení pro rozvoj horních končetin

  • Mačkání gumových kroužků – oblíbené posilovací cvičení lezců.
  • Kroužení tyčí – metrovou tyčku držíme uprostřed a snažíme se s ní opisovat osmičky.
  • Navíjení – v ruce držíme kulatinu na níž je provázek a na jeho konci závaží; ruce předpažíme před sebe a snažíme se závaží co nejrychleji vytáhnout navíjením provázku na kulatinku.

zdroj: http://vyziva.danjutsu.com

Další články z rubriky
Chůze -  "nejpřirozenější aktivita"

Chůze - "nejpřirozenější aktivita"

28.5.2018 / Rubrika: Pohyb a sport
Chůze je nejstarším „dopravním prostředkem“ lidstva a je pro nás nejpřirozenější pohybovou aktivitou. Při chůzi hubneme, utužujeme si zdraví a celkově prospíváme své kráse. I při průměrné zátěži lze při chůzi vydat relativně velké množství energie a tedy zhubnout.

Ve fitness centrech se zrychlí tep a zklidní mysl

Ve fitness centrech se zrychlí tep a zklidní mysl

4.1.2009 / Rubrika: Pohyb a sport
Ke zdravému životu patří pravidelný pohyb. Pokud někomu nestačí nebo nevyhovují tradiční sporty, jako například běhání, jízda na kole, plavání nebo tenis, může si vybrat z rozsáhlé nabídky fitness center. Zvýšenou kondici, vypracované svaly a lepší postavu - to slibují všechna fitness centra. Existují ale i takové lekce, při kterých uděláte něco pro své zdraví, ale zároveň si odpočinete a zbavíte se stresu.
Další články z rubriky Pohyb a sport...
Aktuálně v diskusích
Na téma: Pohyb a sport
17.3.22:46
21 reakcí

Jak rychle zhubnout?

rychle to nepůjde nikdy, chce jen vytrvat, říká se, že průměrně by jsi měla hubnout 0,5kg týdně, tedy okolo 2kg měsíčně, ale také záleží kolik vážíš,... (zkráceno)

Renata
5.3.3:12
5 reakcí

Plastika menisku

můj manžel když byl na operaci, tak mu ji lékař při zákroku nasadil a měl ji aplikovanou 3 dny, a po 3 dnech na kontrole mu ji lékař sundal a "hodil... (zkráceno)

Tereza
25.2.9:28
366 reakcí

Klouby, kosti

(N)

anonym
10.1.21:42
17 reakcí

masáže

Ahoj, musím říct že já masáže zbožňuju, pěkně uvolní celé tělo. Moje nejoblíbenější je tantrická masáž - je to zážitek na celý život. Nejraději... (zkráceno)

Kytinek1801
7.12.11:18
42 reakcí

Která kloubní výživa je pro klouby nejlepší?

zkoušela jsi nějakou, nebo chceš teprve s nějakou začít? Co tě boli?

tereza
Přihlaste si odběr našich novinek:
E-mail: 
Z odběru se můžete vždy odhlásit na této stránce.