Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde. Rozumím    
AbecedaZdraví.cz > Pohyb a sport > Rozvojový trénink pro mírně pokročilé běžce

Rozvojový trénink pro mírně pokročilé běžce

31.5.2005 / Rubrika: Pohyb a sport
U mnoho rekreačních běžců jejich výkonnost kolísá přirozeně intenzitou tréninku. A ta se většinou odvíjí od ročního období. Bohužel, mnoho běžců si zvykne na běhání své tradiční trasy a po určité době ji dokáže zaběhnout za svůj nejlepší čas, ale výkonnost se tím již dále nerozvíjí – tělo se nemusí přizpůsobovat nové zátěži.

     Proto zde předkládáme jeden zajímavý týdenní plán, který zabere maximálně půl hodinku z každého dne a může pomoci mírně pokročilým běžcům k rozvoji jejich výkonnosti i celkové kondice. Doporučujeme jej cyklicky (např. po 3 týdnech) zařazovat do tréninku.

  • Po – 5 km souvislého vytrvalostního běhu (měřit čas – předpoklad průběžného zlepšování),
  • Út – 3 km střídavého běhu (rychlá část - 300m za 1:30; pomalá část – 300m za 2:00),
  • St – 3 km intervalového běhu (5x 600m za 2:20; přestávka 2 minuty),
  • Čt – 5 km souvislého vytrvalostního běhu (měřit čas – předpoklad průběžného zlepšování),
  • Pá – 1,8 km intervalového běhu (6x 300m za 1:10; přestávka 1:30 minuty),
  • So – 4 km intervalového běhu (4x 1000m za 4:30; přestávka 3 minuty),
  • Ne – volno / odpočinek.

     Je doufám samozřejmostí, že pokud budeme pravidelně tento plán zařazovat do svého tréninku (např. 1x měsíčně), je velice pravděpodobné, že po půl roce bude vhodné adekvátně prodloužit trasy / snížit časy, popř. celý osobní tréninkový plán úplně změnit.

zdroj: http://vyziva.danjutsu.com

Další články z rubriky
Chůze -  "nejpřirozenější aktivita"

Chůze - "nejpřirozenější aktivita"

28.5.2018 / Rubrika: Pohyb a sport
Chůze je nejstarším „dopravním prostředkem“ lidstva a je pro nás nejpřirozenější pohybovou aktivitou. Při chůzi hubneme, utužujeme si zdraví a celkově prospíváme své kráse. I při průměrné zátěži lze při chůzi vydat relativně velké množství energie a tedy zhubnout.

Ve fitness centrech se zrychlí tep a zklidní mysl

Ve fitness centrech se zrychlí tep a zklidní mysl

4.1.2009 / Rubrika: Pohyb a sport
Ke zdravému životu patří pravidelný pohyb. Pokud někomu nestačí nebo nevyhovují tradiční sporty, jako například běhání, jízda na kole, plavání nebo tenis, může si vybrat z rozsáhlé nabídky fitness center. Zvýšenou kondici, vypracované svaly a lepší postavu - to slibují všechna fitness centra. Existují ale i takové lekce, při kterých uděláte něco pro své zdraví, ale zároveň si odpočinete a zbavíte se stresu.
Další články z rubriky Pohyb a sport...
Aktuálně v diskusích
Na téma: Pohyb a sport
8.8.18:33
9 reakcí

Jakou výživu na klouby při sportu?

Je třeba rozdíl mezi těmi přípravky pro sportovce a pro běžné uživatele se stejnými problémy ??

Jana
8.8.10:57
5 reakcí

Jakou kloubní výživu pro fotbalistu?

Pharma futuremá kvalitní doplňky na výživu kloubů, tak se zkus podívat.

Nikča
8.8.10:50
30 reakcí

Klouby sportovce

Ono je těch doplňků na klouby hodně, ale ne všechny fungují tak jak píšou. U to budou cca tři roky, co beru doplněk naklouby od pharma future a u... (zkráceno)

Nikča
8.8.10:45
36 reakcí

Kloubní výživa

Alavis jsem zkoušela a ten mi teda vůbec nevyhovoval ... hlavně chuťově. Pro mě je lepší polknout prášek než si odměřovat odměrky

Nikča
24.7.18:53
5 reakcí

Oblečení do posilovny

Děsně ráda nakupuju na different. Mrkni, třeba tam taky něco vybereš.

Zuzka
Přihlaste si odběr našich novinek:
E-mail: 
Z odběru se můžete vždy odhlásit na této stránce.