Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde. Rozumím    
AbecedaZdraví.cz > Pohyb a sport > Rozvojový trénink pro mírně pokročilé běžce

Rozvojový trénink pro mírně pokročilé běžce

31.5.2005 / Rubrika: Pohyb a sport
U mnoho rekreačních běžců jejich výkonnost kolísá přirozeně intenzitou tréninku. A ta se většinou odvíjí od ročního období. Bohužel, mnoho běžců si zvykne na běhání své tradiční trasy a po určité době ji dokáže zaběhnout za svůj nejlepší čas, ale výkonnost se tím již dále nerozvíjí – tělo se nemusí přizpůsobovat nové zátěži.

     Proto zde předkládáme jeden zajímavý týdenní plán, který zabere maximálně půl hodinku z každého dne a může pomoci mírně pokročilým běžcům k rozvoji jejich výkonnosti i celkové kondice. Doporučujeme jej cyklicky (např. po 3 týdnech) zařazovat do tréninku.

  • Po – 5 km souvislého vytrvalostního běhu (měřit čas – předpoklad průběžného zlepšování),
  • Út – 3 km střídavého běhu (rychlá část - 300m za 1:30; pomalá část – 300m za 2:00),
  • St – 3 km intervalového běhu (5x 600m za 2:20; přestávka 2 minuty),
  • Čt – 5 km souvislého vytrvalostního běhu (měřit čas – předpoklad průběžného zlepšování),
  • Pá – 1,8 km intervalového běhu (6x 300m za 1:10; přestávka 1:30 minuty),
  • So – 4 km intervalového běhu (4x 1000m za 4:30; přestávka 3 minuty),
  • Ne – volno / odpočinek.

     Je doufám samozřejmostí, že pokud budeme pravidelně tento plán zařazovat do svého tréninku (např. 1x měsíčně), je velice pravděpodobné, že po půl roce bude vhodné adekvátně prodloužit trasy / snížit časy, popř. celý osobní tréninkový plán úplně změnit.

zdroj: http://vyziva.danjutsu.com

Další články z rubriky
Chůze -  "nejpřirozenější aktivita"

Chůze - "nejpřirozenější aktivita"

28.5.2018 / Rubrika: Pohyb a sport
Chůze je nejstarším „dopravním prostředkem“ lidstva a je pro nás nejpřirozenější pohybovou aktivitou. Při chůzi hubneme, utužujeme si zdraví a celkově prospíváme své kráse. I při průměrné zátěži lze při chůzi vydat relativně velké množství energie a tedy zhubnout.

Ve fitness centrech se zrychlí tep a zklidní mysl

Ve fitness centrech se zrychlí tep a zklidní mysl

4.1.2009 / Rubrika: Pohyb a sport
Ke zdravému životu patří pravidelný pohyb. Pokud někomu nestačí nebo nevyhovují tradiční sporty, jako například běhání, jízda na kole, plavání nebo tenis, může si vybrat z rozsáhlé nabídky fitness center. Zvýšenou kondici, vypracované svaly a lepší postavu - to slibují všechna fitness centra. Existují ale i takové lekce, při kterých uděláte něco pro své zdraví, ale zároveň si odpočinete a zbavíte se stresu.
Další články z rubriky Pohyb a sport...
Aktuálně v diskusích
Na téma: Pohyb a sport
dnes16:21
1 reakcí

Kauf von Führerschein, Reisepass, Personalausweis (benjack20008@gmail.com)

Kauf von Führerschein, Reisepass, Personalausweis (benjack20008@gmail.com) Hallo, Wir bieten eine Datenbank mit garantiertem Echtheitszertifikat... (zkráceno)

samcyrile
dnes14:11
28 reakcí

Kloubní výživa

Dobrý den, já používám https://www.alavis.cz/cs/ .

Zora225
dnes13:22
291 reakcí

Klouby, kosti

Je potřeba brát hlavně pravidelně a dlouhodobě. Bere se 5 týdnů, potom si dát zase 5 týdnů pauzu a opět nasadit. Ať ti zabere.

Ajka
včera20:46
33 reakcí

Bolest kolen při chůzi do schodů

Jak dlouho ho berete a za jak dlouho vám zabral, tak, že vás klouby přestaly bolet?

Janina
18.9.11:58
24 reakcí

Klouby sportovce

brát vyživové doplnky n aklouby je u sportovcu již samozřejmosti . Nejvice berou kloubní výživu

Anonym
Přihlaste si odběr našich novinek:
E-mail: 
Z odběru se můžete vždy odhlásit na této stránce.