Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde. Rozumím    
AbecedaZdraví.cz > Pohyb a sport > Seriál: Tvoříme si tréninkový plán 2.

Seriál: Tvoříme si tréninkový plán 2.

31.5.2005 / Rubrika: Pohyb a sport

Stavba tréninkového plánu

     Základním kamenem stavby tréninkového plánu je určení cíle, kterého chceme dosáhnout. Pokud si určíme reálně dosažitelný cíl, máme napůl vyhráno. Vedle hlavního cíle daného období existují i dílčí (vedlejší) cíle, kterých chceme prostřednictvím tréninku docílit.
     Druhým základním kamenem pravidelného a efektivního tréninku je vedení tréninkového deníku. Tréninkový deník by měl obsahovat veškeré plánovaní mikrocyklů, mezocyklů i tréninkových období, jejich hlavní a dílčí cíle a záznamy o plnění. Ovšem je naprosto zbytečné vést tréninkový deník a přitom netrénovat. Podstatou tréninkového deníku není jeho vedení, ale přesnost záznamů o naplánovaných a reálně uskutečněných trénincích. Dnes již lze za rozumný peníz koupit solidní tréninkové deníky na celý rok. Objevují se v knihkupectvích a jsou vytvořeny velice universálně, takže je může použít takřka každý sportovec.
     Máme-li vymyšlený reálný cíl v reálném čase pro mezocyklus a rozdělení tohoto cíle na dílčí cíle (do mikrocyklů), můžeme přejít k tvorbě samotného tréninkového plánu. Tréninkový plán v jednotlivých cyklech by měl udržovat určité zákonitosti. Jednou z nich je postupné zvyšování zátěže a regenerace v cyklech (viz obrázek)
     Takovéto zátěžové struktury používají i ostřílení borci. Je to dáno zkušenostmi trenérů a profesionálních sportovců. Obecně vzato, existuje princip 2 ku 1, vhodný především pro rekreační a kondiční sportovce, kde dva dny aktivně rozvojově trénujete a třetí den je relaxační (masáže, regenerace, vířivka, rekreační plavání, apod.). Přitom je vhodné dodržet určité, obecně platné zásady :

  • dodržujte nejen zvyšování tréninkového zatížení, ale i následné snížení,
  • rychlostní či tréninky maximální síly zařazujeme obvykle na úvod (první den z 2 ku 1 nebo na úvod mikrocyklu),
  • tréninky plavání je vhodné zařazovat brzo ráno nebo večer,
  • každý trénink musí mít určité zaměření (cíl),
  • není vhodné zařazovat během dne dva rozvojové tréninky (=nejvyšší zátěž), které mají různé cíle (např. dopoledne rozvojový trénink na rychlostní plavání a odpoledne nácvik na silový trojboj) – to je opravdu nevhodné.

zdroj: http://vyziva.danjutsu.com

Další články z rubriky
Chůze -  "nejpřirozenější aktivita"

Chůze - "nejpřirozenější aktivita"

28.5.2018 / Rubrika: Pohyb a sport
Chůze je nejstarším „dopravním prostředkem“ lidstva a je pro nás nejpřirozenější pohybovou aktivitou. Při chůzi hubneme, utužujeme si zdraví a celkově prospíváme své kráse. I při průměrné zátěži lze při chůzi vydat relativně velké množství energie a tedy zhubnout.

Ve fitness centrech se zrychlí tep a zklidní mysl

Ve fitness centrech se zrychlí tep a zklidní mysl

4.1.2009 / Rubrika: Pohyb a sport
Ke zdravému životu patří pravidelný pohyb. Pokud někomu nestačí nebo nevyhovují tradiční sporty, jako například běhání, jízda na kole, plavání nebo tenis, může si vybrat z rozsáhlé nabídky fitness center. Zvýšenou kondici, vypracované svaly a lepší postavu - to slibují všechna fitness centra. Existují ale i takové lekce, při kterých uděláte něco pro své zdraví, ale zároveň si odpočinete a zbavíte se stresu.
Další články z rubriky Pohyb a sport...
Aktuálně v diskusích
Na téma: Pohyb a sport
2.10.13:02
11 reakcí

Vitamíny a minerály

v minulosti jsem brala dečko a ted beru multikomplex. Jsou to klasicke vitaminy na podporu imunity

Tanka
25.9.18:25
374 reakcí

Klouby, kosti

Vzhledem k tomu, že tady děláš pod x jmény reklamu jednomu výrobku, tak si asi odpovíš sama. Teda to musí být šmejd, takhle tupou reklamu mít.

Anonym
23.9.13:45
29 reakcí

Jak rychle zhubnout?

rychle neznamená efektivně. Mně v tom pomohla zumba, orientální tance a joga, kam jsem chpdila nějakou dobu. Takže za to děkuji centru tance v Brně.... (zkráceno)

Mirka
23.9.13:19
31 reakcí

Klouby sportovce

lidi, pravidelne chodím do centra tance na pole dance, myslite si, že bych to mohla brát taky?

Maja
6.9.22:38
76 reakcí

Kolenní klouby

Zvol dobrou kloubní výživu :) vyzkoušej Ortho Help od Pharma Future, zobeme to doma.

Lucie
Přihlaste si odběr našich novinek:
E-mail: 
Z odběru se můžete vždy odhlásit na této stránce.