Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde. Rozumím    
AbecedaZdraví.cz > Pohyb a sport > Tři základní pravidla kondičního tréninku

Tři základní pravidla kondičního tréninku

31.5.2005 / Rubrika: Pohyb a sport

Princip postupného zvyšování zatížení
      Princip postupného zvyšování zatížení jednodušeně říká, že požadované úrovně zdatnosti dosáhneme pouze pomalým a neustálým zvyšováním velikosti zatížení.
      Je to jednoduché. Když začneme běhat nejprve 3 km, později 4,5,6,8,10,15 km, atd. můžeme se postupně dopracovat až k maratónu. Pokud bychom však začali rovnou na maratónu, byl by to pro nás takový šok, že bychom po velice krátké době vzdali.
      Stejně tak, pokud je náš životní styl sedavého charakteru, musíme jej začít měnit postupně. Nejprve začneme více chodit či provozovat jogging (běh s chůzí, většinou s předem určenou délkou běžecké jednotky v minutách). Později budeme zvyšovat a prodlužovat…

Princip střídání zatížení a odpočinku
      Z pohledu sportovní praxe je velice důležité, aby po náročném tréninku následoval lehčí trénink či odpočinek (relaxace). Relaxace má za následek snižování svalového pnutí a srovnání těla s předchozí zátěží. Je to stejné jako dobíjet baterie. Pokud bychom to nedělali, došlo by pravděpodobně k přetrénování a v horším případě ke svalovému kolapsu, v lepším případě ke zbytečným zdravotním problémům a svalovým dysbalancím.

Princip specifičnosti
      Věnujeme-li se určitému typu tréninku, bude se naše výkonnost nejvíce rozvíjet tímto směrem. Jinak řečeno, pokud budeme běhat dlouhé tratě, můžeme se stát dobrým maratóncem. Naopak pokud se zaměříme více na intenzivní trénink, staneme se dobrým „tempařem“.
      Lze to říci ještě podobně. Pokud budeme hodně běhat, budeme dobrými běžci, ale nestaneme se z toho dobrými plavci či cyklisty. Je nutné si uvědomit, zda trénink opravdu odpovídá svému účelu a smyslu, tj. zda opravdu rozvíjí ty vlastnosti, které náš daný rozvoj potřebuje.

zdroj: http://vyziva.danjutsu.com

Další články z rubriky
Chůze -  "nejpřirozenější aktivita"

Chůze - "nejpřirozenější aktivita"

28.5.2018 / Rubrika: Pohyb a sport
Chůze je nejstarším „dopravním prostředkem“ lidstva a je pro nás nejpřirozenější pohybovou aktivitou. Při chůzi hubneme, utužujeme si zdraví a celkově prospíváme své kráse. I při průměrné zátěži lze při chůzi vydat relativně velké množství energie a tedy zhubnout.

Ve fitness centrech se zrychlí tep a zklidní mysl

Ve fitness centrech se zrychlí tep a zklidní mysl

4.1.2009 / Rubrika: Pohyb a sport
Ke zdravému životu patří pravidelný pohyb. Pokud někomu nestačí nebo nevyhovují tradiční sporty, jako například běhání, jízda na kole, plavání nebo tenis, může si vybrat z rozsáhlé nabídky fitness center. Zvýšenou kondici, vypracované svaly a lepší postavu - to slibují všechna fitness centra. Existují ale i takové lekce, při kterých uděláte něco pro své zdraví, ale zároveň si odpočinete a zbavíte se stresu.
Další články z rubriky Pohyb a sport...
Aktuálně v diskusích
Na téma: Pohyb a sport
včera23:43
317 reakcí

Klouby, kosti

co sjem srovnávala ceny, tady je nejlevnější www.alavis.cz/cs/pece-o-klouby/42-alavis-triple-blend.html

Anonym
včera22:43
62 reakcí

Kolenní klouby

za jak dlouho ti ten přípravek zabere?

Anonym
11.10.14:46
1 reakcí

KOUPIT PENĚŽNÍ MONEY VYSOKÉ KVALITY ((WHATSAPP :::::::: + 1612-470-3458))

KOUPIT PENĚŽNÍ MONEY VYSOKÉ KVALITY ((WHATSAPP :::::::: + 1612-470-3458)) A PASSPROT, ID, DL a VISA EUROS, DOLARS A POBOČKY A NOVINKY... (zkráceno)

nellyaronet
3.10.14:29
5 reakcí

Plastika vazu v koleni

když jsou to klouby, berete na to Alavis, nebo ne?

Anonym
3.10.14:27
30 reakcí

Kloubní výživa

už i ve fitku se prodává? Tam sjem ho ještě neviděl, ale zase vzhledem k zátěží a využití je to logické

Erik
Přihlaste si odběr našich novinek:
E-mail: 
Z odběru se můžete vždy odhlásit na této stránce.