Pro správné fungování tohoto webu využíváme soubory cookies. Budete-li pokračovat v jeho prohlížení, souhlasíte s používáním souborů cookies.Pokračovat Více informací    
AbecedaZdraví.cz > Zdravá výživa > Zdravá výživa: KIWI

Zdravá výživa: KIWI

20.10.2006 / Rubrika: Zdravá výživa

KLADY KIWI

. výborný zdroj vitaminu C
. dobrý zdroj draslíku
. obsahuje rozpustnou vlákninu, která pomáhá snížit krevní hladinu cholesterolu

kiwi

Tento srstnatý vejčitý plod pochází z Číny a v angličtině se mu původně říkalo čínský angrešt. Kiwi se rozšířilo do celého světa teprVe na počátku tohoto století díky novozélandským zelinářům a nakonec bylo přejmenováno po nelétavém ptáku kiwi, který je národním symbolem Nového Zélandu.
Světle zelená dužina plodu kiwi je výborný zdroj vitaminu C, nezbytného pro hojení ran a zdravý imunitní systém. Jediný plod kiwi dodá tělu víc, než kolik je běžná denní dávka tohoto vitaminu doporučovaná pro dospělého člověka. Kiwi je také dobrý zdroj draslíku, který pomáhá vyrovnávat vysokýobsah sodlku v běžné evropské stravě. Dostatek draslíku zřejmě souvisí také se zdravým krevním tlakem.
Kiwi dále obsahuje užitečné množství rozpustné vlákniny, jež snižuje hladinu cholesterolu v krvi. Při trávení tuků se rozpustná vláknina váže na cholesterol a tak způsobuje, že se cholesterol místo opětného vstřebání vyloučí jako odpad z těla.
Obsah cukru v plodu kiwi se pohybuje okolo 10 procent, středně velkýplod tedy představuje asi 29 kcal. Chuť kiwi je sladká až jemně nahořklá. Kiwi se často používá pro ozdobu pokrmů a ovocným salátům dodává příchuť exotiky.

Další články z rubriky
Vanilkové rohlíčky z celozrnné mouky

Vanilkové rohlíčky z celozrnné mouky

11.12.2017 / Rubrika: Zdravá výživa
Celozrnná mouka obsahuje více vlákniny, vitamínů a minerálních látek, než mouka vyrobená pouze z vnitřních částí obilky.
Díky vyššímu obsahu vlákniny a výživných látek je použití celozrnné mouky a výrobků z ní vhodné nejen při racionální stravě, ale i při redukčních dietách, zácpě, či jako prevence rakoviny tlustého střeva a konečníku.
Červená řepa - sladká zelenina

Červená řepa - sladká zelenina

30.10.2017 / Rubrika: Zdravá výživa
Proč je vlastně červená řepa tak zdravá? Asi nikoho nepřekvapí, že je to díky látkám, které obsahuje. Najít v ní můžeme nemalé množství vitamínu B a C, také je zde karoten. No a navíc obsahuje bílkoviny, cukry, vlákninu a důležitý antioxidant betanin. Z minerálů je určitě nutno zmínit vápník, hořčík, železo, sodík a draslík. Léčivé účinky mají jak kořeny tak listy.
Další články z rubriky Zdravá výživa...
Aktuálně v diskusích
10.1.17:15
7 reakcí

Zdravá výživa

Vůbec nepochybuji o tom že je červená řepa zdravá jak se píše. Proč bych ale z ní měl dělat šťávu a pít uvedené množství denně když můžu řepu rovnou... (zkráceno)

Luboš
26.12.23:00
15 reakcí

dieta

Jitko, to ti teda gratuluji, to je perfekní výsledek! A jak jsi na tom ted? Stále hubnes?

Olga
21.12.23:41
3 reakcí

Zdravé vánoční cukroví

No heleď... já třeba můžu doporučit guaranaplus tam se najdou i nějaké ty dobroty zdravé jako chia semínko.. ale záleží taky co si pod pojmem zdravé... (zkráceno)

Anonym
20.12.16:13
32 reakcí

Probiotika

Vážení, přeji příjemný den. Prosím o vaše zkušenosti s těmito probiotiky - www.omxprobiotika.cz/. Děkuji za každý názor.

Eliška
15.12.21:08
5 reakcí

Doplněk na zlepšení mléka

Já jsem Leno začala se sunarem, zvolila jsem ho z toho důvodu, že na něm bylo i mé první dítě všechno bylo naprosto bez problémů.

Diana
Přihlaste si odběr našich novinek:
E-mail: 
Z odběru se můžete vždy odhlásit na této stránce.
(c) 2005-2013 Abeceda Zdraví s.r.o.   | Reklama | Návštěvnost měří NetMonitor | Prohlášení