Pro správné fungování tohoto webu využíváme soubory cookies. Budete-li pokračovat v jeho prohlížení, souhlasíte s používáním souborů cookies.Pokračovat Více informací    
AbecedaZdraví.cz > Doplňky stravy > DDD: Co tato čísla znamenají?

DDD: Co tato čísla znamenají?

20.10.2005 / Rubrika: Doplňky stravy

Všechny tyto hodnoty jsou odvozené z vědeckých studií o fyziologických potřebách nutričních látek u zdravých osob. Například základem pro DDD určitého vitamínu je množství, které je nutné k udržení jeho správné hladiny v krvi u testované zdravé osoby.
Tyto hodnoty se mohou různě interpretovat, a proto se mohou v jednotlivých zemích od sebe lišit. Porovnáme-li například DDD některých nejdůležitějších vitaminů a minerálů s hodnotami udávanými ve státech EU (RDA - Recommended Daily Amount, zjistíme, že hodnoty jsou si velmi podobné: například DDD vitaminu C v EU je 60 mg, v ČR 75 mg, DDD riboflavinu v ČR je 1,5 mg, v EU 1,6 mg.
Tato čísla nejsou hodnotami doporučovanými pro optimální výživu. Je to zvláště v případě příjmu vitaminů a minerálů, který je pokládán za nezbytný k prevenci
degenerativních nemocí, jako je rakovina a aterosklerotické onemocnění srdce. Přestože bylo provedeno mnoho výzkumů, o definitivním vyhodnocení optimálního příjmu vitaminů a minerálů se stále diskutuje.
Určité směrnice pro optimální dávky byly již vypracovány, ale nebyly dosud všeobecně přijaty.
Pouze v případě tuku jako zdroje energie z potravy jsou optimální hodnoty celkem jednotné. Doporučuje se, aby se tukem hradilo jen 33 procent tělesné energie, a z toho ne více než 10 procent z nasycených mastných kyselin.
Nemáme-li dost informací ke stanovení DDD, doporučuje se maximální bezpečná dávka. Je založena na množství, o němž se předpokládá, že je v souladu s udržením příznivého zdravotního stavu. K nutričním látkám, u nichž je taková dávka stanovena, patří biotin, chrom, mangan, molybden, kyselina pantotenová a někdy vitaminy E a K.


Autor: Publikace - Léčivá moc vitamínů, bylin a minerálních látek. Reader´s Digest Výběr

Další články z rubriky
Jak Vám pomůže vláknina při detoxikaci?

Jak Vám pomůže vláknina při detoxikaci?

18.5.2015 / Rubrika: Doplňky stravy
Příjem vlákniny je pro tělo nezbytný. Málokdo z nás si její potřebu uvědomuje. Vlákninu dělíme na rozpustnou a nerozpustnou. Obě varianty jsou pro naše tělo důležité.
Nerozpustnou vlákninu hledejme především v ovoci, zelenině, houbách, ořechách a celozrnných potravinách. Je prevencí proti zácpě, rakovině střev a zmírňuje hemeroidy. V tlustém střevě se rozpouští vláknina rozpustná. Obsahuje ji například hrášek, fazole, ječmen a sója.
Jak vám potravinové doplňky mohou pomáhat

Jak vám potravinové doplňky mohou pomáhat

23.9.2013 / Rubrika: Doplňky stravy
Multivitaminové a multiminerální potravinové doplňky se často používají jako pojistka proti nedostatku nutričních látek, ale současný výzkum nabízí dobré důvody pro užívání potravinových doplňků a léčivých rostlin, a to preventivně i pro léčení.
Další články z rubriky Doplňky stravy...
Aktuálně v diskusích
13.10.10:48
117 reakcí

Bylinky na hubnuti?

Deniso, v Brně doporučuji navštívit lékárnu Zelený Anděl, sídlí Ďurďákova 13a, Černá Pole. Je to lékárna zaměřená na alternativní medicínu. Mají... (zkráceno)

Bzenka
10.10.14:45
30 reakcí

5-HTP

Firma Woykoff vyrábí doplněk s 5-HTP. Jmenuje se allegra 5-HTP, je to docela novinka a má velký úspěch.

Tamara
24.9.14:57
95 reakcí

Vápník

Já maxi kalz beru... Nemám s ním nejmenší problém :) Šumivky jsou chutné :)

Moly
3.9.14:10
21 reakcí

zdravá výživa

Já mám nejradši Wellness výrobky od Oriflame.Nápoje,tyčinky,polévky a také vitamíny. Jsem s nimi velmi spokojená. ... (zkráceno)

Sofie
28.8.8:42
52 reakcí

lactobacily s probiotiky

Ještě že ty probiotika máme, jinak by po náporu antibiotik byla naše těla úplně zničená...

Lenička66
Přihlaste si odběr našich novinek:
E-mail: 
Z odběru se můžete vždy odhlásit na této stránce.
(c) 2005-2013 Abeceda Zdraví s.r.o.   | Reklama | Návštěvnost měří NetMonitor | Prohlášení