Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde. Rozumím    
AbecedaZdraví.cz > Doplňky stravy > Na co si dát pozor při změně stravy?

Na co si dát pozor při změně stravy?

11.1.2019 / Rubrika: Doplňky stravy

Na změnu stravy zareaguje i střevní mikrobiom

Střevní mikroflóra se nám tvoří již od samého narození a její základ si odnášíme z těla své matky. Stejně jako otisk prstu nebo DNA, má každý z nás unikátní složení střevního mikrobiomu. Věda dosud nerozluštila například přesné složení medu ani půdy, nedokázala určit ani přesné složení střevní mikroflóry.

Střevní mikroflóra se mění i se skladbou a kvalitou naší stravy a s celkovou životosprávou. Kromě stravy má na střevní mikroflóru vliv například i délka spánku, stres a aktivní pohyb. Každý máme určitě vlastní zkušenost ze zahraniční dovolené, kde naše střeva reagovala na změnu stravy. Chovatelé psů si určitě všimli, že když přechází např. z vařené stravy na granule nebo mění druh granulí, je to doprovázeno průjmy neboli změnou střevní mikroflóry.

Správné složení střevního mikroflóry:

* zajišťuje tělu správnou výživu buněk a staví zdravé tělo

* zamezuje propustnosti střev (vysoká střevní propustnost je příčinou alergických reakcí, potravinových intolerancí, ale i kožních problémů jako je třeba lupénka) Vypůjčím si citát z knihy Zdravá střeva od autorů Justina Sonnenburga a Erici Sonnenburgové:

„Mikroorganismy v našem střevě zásadně ovlivňují to, zda jsme nemocní, nebo zdraví, štíhlí, nebo obézní, dobře naladění, nebo náladoví. Vinou změny našeho jídelníčku, nadužívání antibiotik, všudypřítomné dezinfekce a vůbec omezeného přístupu ke „špíně“ zahrad a lesů však stojí naše mikrobiota na prahu vyhynutí. To může být hlavní důvod, proč naše tělo mnohdy nefunguje, jak má.“

 

A jaká jsou nejvhodnější probiotika?

Vyzkoušel jsem všemožná lékárenská probiotika, ale pomohla mi od průjmů jen ve chvíli, kdy jsem je užíval a po vysazení se po nějaké době situace vrátila zpět.

Nakonec jsem se na doporučení dostal k probiotikům založených na probiotické kultuře Bacillus subtilis, což je půdní bakterie, která nezůstává v těle natrvalo a neosidluje tedy vaší unikátní mikroflóru, ale odstraňuje patogenní mikroflóru a podporuje tu prospěšnou. Zdá se to trochu pohádkové, ale funguje to tak že patogenní mikroflóra je kyselé povahy a Bacillus subtilis produkuje ve střevech krom jiného oxidanty, které patogenní mikroorganismy ničí.

Bacillus subtilis produkuje rozličné biologicky aktivní látky, vitamíny a dokonce i hormony, vitamíny B1, B6, B2, D a různé proteinové komplexy – např. interferon alfa, které absorbují mykotoxiny, patogenní mikrobiální dioxiny a radionuklidy a revitalizují celé tělo.

Na trhu existuje několik výrobků, které Bacillus subtilis obsahují, mě se nejlépe osvědčil Stelkor a to nejen svými silnými, rychlými a dlouhodobými účinky, ale i výhodnou cenou. Má navíc jako základ extrakt z klíčků špaldy a ještě jeden druh bakterie Bacillus - Bacillus licheniformis.

Další články z rubriky
Jak Vám pomůže vláknina při detoxikaci?

Jak Vám pomůže vláknina při detoxikaci?

18.5.2015 / Rubrika: Doplňky stravy
Příjem vlákniny je pro tělo nezbytný. Málokdo z nás si její potřebu uvědomuje. Vlákninu dělíme na rozpustnou a nerozpustnou. Obě varianty jsou pro naše tělo důležité.
Nerozpustnou vlákninu hledejme především v ovoci, zelenině, houbách, ořechách a celozrnných potravinách. Je prevencí proti zácpě, rakovině střev a zmírňuje hemeroidy. V tlustém střevě se rozpouští vláknina rozpustná. Obsahuje ji například hrášek, fazole, ječmen a sója.
Jak vám potravinové doplňky mohou pomáhat

Jak vám potravinové doplňky mohou pomáhat

23.9.2013 / Rubrika: Doplňky stravy
Multivitaminové a multiminerální potravinové doplňky se často používají jako pojistka proti nedostatku nutričních látek, ale současný výzkum nabízí dobré důvody pro užívání potravinových doplňků a léčivých rostlin, a to preventivně i pro léčení.
Další články z rubriky Doplňky stravy...
Aktuálně v diskusích
včera20:41
48 reakcí

Vitamíny

Jaké 3 složky?

Daniela
20.7.23:12
242 reakcí

Bylinky na hubnuti?

No .. řešení není vystřihnout potraviny bez cukru .. čím víc člověk to tělo ošidí, tím víc si to bude žádat a člověk to stejně dřív nebo později... (zkráceno)

Nikča
17.7.18:35
79 reakcí

Doplňky stravy

Ahoj chtěla jsem se zeptat jaky probiotika vam nejvic vyhovuji?Potrebovala bych něco zacit brat.Mam docela problem s vyprazdnovanim,ale projimadla... (zkráceno)

Simca
17.7.18:29
19 reakcí

Mladý ječmen

Zdravim...Chtěla jsem se zeptat zda mate zkusenosti s mladym jecmenem z vitolife?Ja si ho větsinou kupuju ze zdravych vyziv.Ale tady se me libi,že ta... (zkráceno)

Anonym
28.6.22:28
24 reakcí

Doplňky na klouby

Ono ne vždy, to co se masivně propaguje za něco stojí... nejlepší je se poradit se svým ortopedem, který zná tvůj zdravotní stav a je schopný ti něco... (zkráceno)

Lenka
Přihlaste si odběr našich novinek:
E-mail: 
Z odběru se můžete vždy odhlásit na této stránce.