Pro správné fungování tohoto webu využíváme soubory cookies. Budete-li pokračovat v jeho prohlížení, souhlasíte s používáním souborů cookies.Pokračovat Více informací    
AbecedaZdraví.cz > Hubnutí > Hubnutí - MUŽI: Zapomeňte na pivo a uzeniny

Hubnutí - MUŽI: Zapomeňte na pivo a uzeniny

7.2.2007 / Rubrika: Hubnutí

abc Dieta – je to služba pro pohodlné hubnutí, v rámci které pro vás připravíme každý den 5 porcí nutričně vyváženého jídla. Tato jídla jsou denně čerstvá a velice chutná. Přivezeme je přímo k Vám do domu nebo do zaměstnání a jediné co musíte pro své efektivní hubnutí udělat je – jíst chutná a pestrá jídla, přitom měsíčně zhubnete 5-7 kg.

www.abcDieta.cz

Při hubnutí mají muži oproti ženám jednu výhodu a jednu nevýhodu. Obvykle shazují kila rychleji, protože na rozdíl od žen nedrží v životě tolik diet. Naopak pro ně bývá velmi těžké zahánět pomyšlení na orosený půllitr.

Mužům většinou při snižování nadváhy nekomplikuje situaci jo-jo efekt, tedy stav, kdy po zhubnutí znovu naberou kilogramy a nechtěně naučí svůj metabolismus "šetřit". Nevýhodou ovšem je, že se musí mnohdy vyrovnat s již celoživotní ztrátou svého oblíbeného nápoje - piva. A to je velký problém. Muži si totiž většinou ani neuvědomují, že pivo je také potravina, a dokonce velmi kalorická. Stejné je to i s tvrdým alkoholem, kterému ženy holdují jen výjimečně.
Co se týče skladby jídla, muži přijímají více živočišných tuků v podobě uzenin, častěji než ženy jedí salámy, tlačenky a klobásy, které jsou velmi kalorické. Mužům proto k hubnutí mnohdy stačí jen to, když omezí nebo z jídelníčku zcela vyloučí nezdravé uzenářské výrobky.
Na druhou stranu je ale třeba odstranit mýtus, že muži nemají rádi sladké. Není to pravda - zvláště mezi muži, kteří mají s váhou nějaké problémy.
Zatímco ženy obvykle hubnou kvůli tomu, aby byly krásnější a dokonalejší, muži zpravidla nemají dostatečnou motivaci k tomu, aby drželi dietu nebo cvičili. A to ani v případě, že si uvědomují rozdíl mezi svou skutečnou postavou a ideálem.
Zdravotních rizik se moc nebojí. Přitom rozložení tuku je u většiny z nich daleko nebezpečnější než u stejně obézních žen (podle indexu tělesné hmotnosti). Mužům se totiž tuk hromadí především v oblasti břicha, a právě tam jsou orgány, které - zjednodušeně řečeno - rozhodují například o tom, nakolik se budou cholesterolem ucpávat cévy. Rizikový je obvod pasu větší než 102 centimetrů.
I muži se ale vinou nadváhy dostávají do začarovaného kruhu. S přibývajícím počtem kilogramů se totiž snižuje hladina pohlavních hormonů. Obézní muži pak mají méně partnerských vztahů, objevují se u nich hormonálně podmíněné sexuální problémy a následně poruchy erekce, za které se stydí. Souvislost s obezitou si obvykle nepřipustí. Při absenci opravdových partnerských a sexuálních vztahů pak logicky klesá ochota svou váhu redukovat.
S nadsázkou lze říci, že muži začnou s obezitou něco dělat až ve chvíli, kdy mají první zdravotní potíže. Nezřídka je motivací první srdeční příhoda - infarkt kolem padesátého roku věku. Na rozdíl od žen totiž nejsou chráněni pohlavními hormony a nemoci srdce a cév v nižším věku jsou u nich obvyklejší. U žen se riziko vyrovná až po přechodu, čili někdy v šedesáti letech.
U mužů je nejdůležitější to, aby se naučili jíst častěji, tedy pětkrát denně. Jenže stejně jako zaměstnané ženy si těžko organizují den tak, aby s tím neměli problémy. Když už se ale muži do něčeho pustí, velmi často sklidí úspěch. Mnohdy totiž vůbec nevědí, co je zdravé a co nikoli, a když to zjistí, jsou nadšeni svými znalostmi a využívají je. Například v kurzech hubnutí pro muže, které pořádá společnost STOB (Stop obezitě), se klade větší důraz na otázky výživy než psychiky. Naopak na psychiku se soustředí spíše kurzy pro ženy, které bývají vedeny psycholožkou.
Pro obě pohlaví je důležité, aby poměr přijímaných živin byl vyvážený. Muži toho mohou sníst více, protože jsou vyšší a mají více svalové hmoty. Z těchto důvodů by měli mít v jídelníčku více bílkovin, samozřejmě s nízkým obsahem tuku. Mnozí muži se na počátku hubnutí obávají toho, že právě maso jim bude zakazováno. Proto se jim pak velice uleví, když zjistí, že tomu tak není. n

Redukční jídelníček: muž

* snídaně: 100 g ovesných vloček, 150 g bílého nízkotučného jogurtu, 1 pomeranč
* svačina: 3 toasty z celozrnného chleba s rostlinným tukem, sýrem eidamem a rajčetem
* oběd (připravený doma): 250 ml hovězí polévky, 100 g kuřecích prsou, brambory s rostlinným tukem, 150 g zeleniny
* varianta - oběd v restauraci: zhruba dvě třetiny běžné porce v restauraci (zkontrolujte, zda není porce masa větší), objednejte si navíc malý zeleninový salát
* svačina: müsli tyčinka, banán
* večeře: 150 dušené ryby, 200 g zeleninového salátu
* 2. večeře: 1 pomeranč
* snídaně: 2 celozrnné toasty s rostlinným tukem, plátkem tvrdého sýra, šunky, 2 rajčata
* svačina: 150 g bílého jogurtu, dvě lžíce ovesných vloček
* oběd (připravený doma): 250 ml kuřecí polévky, 100 g telecího masa pečeného, těstoviny, 100 g zeleniny
* varianta - oběd v restauraci: asi dvě třetiny porce těstovin s masem a zeleninou v běžné pizzerii, neobjednávejte si těstoviny se smetanovou omáčkou
* svačina: 1 banán, ovocný tvaroh
* večeře: dušená zelenina, jedno vejce, polovina konzervy tuňáka ve vlastní šťávě (100 g)
* 2. večeře: 1 pomeranč
* snídaně: 200 g ovesné kaše s rozinkami a ořechy
* svačina: 1 cottage sýr, rajče
* oběd (připravený doma): 120 g hovězího masa přírodního, dušená brokolice, rajčatový salát
* varianta - oběd v restauraci: odpovídá zhruba polovičce běžné porce steaku, k ní si objednejte 250 g dušené zeleniny nebo větší zeleninový salát
* svačina: 150 g zeleninového tvarohu, 1 paprika
* večeře: 150 g kuřecí číny bez rýže, 100 g zeleninového salátu
* 2. večeře: banán

ihned

Další články z rubriky
Chcete zhubnout? Začněte jíst

Chcete zhubnout? Začněte jíst

27.3.2013 / Rubrika: Hubnutí
S jarem přibývá těch, kteří chtějí zhubnout. Pokud je trápí jen několik kilogramů, které nabrali během dlouhé zimy plné nicnedělání, bude stačit, když udělají několik malých, ale důležitých změn. Do hubnutí se pouští kdejaký nepoučený laik. A efekt? Většinou nulový. Statistiky například udávají, že nejméně jednou v životě drželo dietu zhruba devadesát procent žen.
Jak zhubnout - radí Dr. Petr Fořt - abc Dieta

Jak zhubnout - radí Dr. Petr Fořt - abc Dieta

11.11.2010 / Rubrika: Hubnutí
To záleží na tom, jak velkou má nadváhu – objektivně vzato. Nejprve by stačilo spočítat si BMI…ale o tom už myslím byla řeč. Poté odhadnout typ nadváhy – hruška nebo jablko.
Další články z rubriky Hubnutí...
Aktuálně v diskusích
Na téma: Hubnutí
17.10.13:30
798 reakcí

Jak zhubnout o 5 až 8 kilo?

Můj taťka je taky diabetik a tak pro něj kupuju uměle slazené pečivo protože on to chudák kolikrát sám nepozná. Oblíbila jsem si nakupování u Illíka... (zkráceno)

Veronika
16.10.20:29
12 reakcí

Výživoví poradci - jsou k něčemu?

Jak jste se o světě zdraví dozvěděla? Znáte někoho kdo s nimi viditeně zhubnul?

Dandina
15.10.20:06
11 reakcí

Křečové žíly

A kde jste Míšo na ošetření byla ? Nechce se mi pročítat celá diskuze, protože je tu strašně moc komentářů, tak proto se ptám takhle přímo.

Diana
13.10.18:57
306 reakcí

moroznik

Beriem moroznik druhý mesiac 4 odmerky rano, som ľahšia o 7 kg. Začala som chudnuť až po troch tyždnoch.Kto chce chudnuť odporučam.

Viera
11.10.12:59
347 reakcí

Hubnutí s hypofunkcí štítné žlázy

AHOJ,JSEM PO OPERACI CELÉ ŠTÍTNE ŽLÁZI MYSLELA JEM SI ŽE UŽ BUDU MÍT POHODU BOHUŽEL PŘIBRALA JSEM 17KG A UŽ JSEM PO OPERACI 4 ROKY A NEZHUBLA JSEM... (zkráceno)

ZUZKA
Přihlaste si odběr našich novinek:
E-mail: 
Z odběru se můžete vždy odhlásit na této stránce.
(c) 2005-2013 Abeceda Zdraví s.r.o.   | Reklama | Návštěvnost měří NetMonitor | Prohlášení