Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde. Rozumím    
AbecedaZdraví.cz > Pohyb a sport > Aerobní a anaerobní trénink

Aerobní a anaerobní trénink

31.5.2005 / Rubrika: Pohyb a sport

Pro začátek bychom mohli zopakovat rozdíly a odlišnosti mezi dvěmi základními typy tréninku - aerobním a anaerobním.

     Anaerobní trénink znamená tzv. „trénink bez kyslíku“, zahrnuje cvičení, prováděné bez využití kyslíku, který vdechujeme. Jinými slovy, je to každá činnost, při které dochází k vyčerpání zásob kyslíku v těle a vzniká tzv. „kyslíkový dluh“. Typickým příkladem je sprint na krátkou vzdálenost.
     Aerobní aktivita je naopak tělesná činnost delšího trvání, která vyžaduje velký přísun kyslíku, ale nedochází při ní ke vzniku „kyslíkového dluhu“. Typicky třeba běh na dlouhé vzdálenosti. Tento způsob aktivity je nezbytný k zajištění vytrvalosti a odolnosti vůči únavě.
      Obě skupiny je nutné zahrnout do běžného tréninku a skloubit je.
      Stejně tak je při posilování důležité správně dýchání. Někteří začátečníci často provádějí celou sérii cviků se zadrženým dechem. To poukazuje na skutečnost, že nejsou schopni přizpůsobit rytmus dýchání rytmu cvičení!!
      Správný dech by měl být pro veškeré anaerobní činnosti následující : Krátký a rychlý nádech před započetím. Výdech je prováděn déle a dochází k němu během největší námahy (vlastního posilování). Zadržení dechu by mělo být minimální nebo ještě lépe žádné, aby nedošlo k srdeční aritmii či dýchacím problémům.
      Před vlastním cvičením je vhodné provést několik hlubokých nádechů a výdechů a celkově se uvolnit. Čím lepší bude naše vlastní uvolnění (nižší svalové napětí), tím účinnějším se pro nás cvičení stane.


zdroj: http://vyziva.danjutsu.com

Další články z rubriky
Chůze -  "nejpřirozenější aktivita"

Chůze - "nejpřirozenější aktivita"

28.5.2018 / Rubrika: Pohyb a sport
Chůze je nejstarším „dopravním prostředkem“ lidstva a je pro nás nejpřirozenější pohybovou aktivitou. Při chůzi hubneme, utužujeme si zdraví a celkově prospíváme své kráse. I při průměrné zátěži lze při chůzi vydat relativně velké množství energie a tedy zhubnout.

Ve fitness centrech se zrychlí tep a zklidní mysl

Ve fitness centrech se zrychlí tep a zklidní mysl

4.1.2009 / Rubrika: Pohyb a sport
Ke zdravému životu patří pravidelný pohyb. Pokud někomu nestačí nebo nevyhovují tradiční sporty, jako například běhání, jízda na kole, plavání nebo tenis, může si vybrat z rozsáhlé nabídky fitness center. Zvýšenou kondici, vypracované svaly a lepší postavu - to slibují všechna fitness centra. Existují ale i takové lekce, při kterých uděláte něco pro své zdraví, ale zároveň si odpočinete a zbavíte se stresu.
Další články z rubriky Pohyb a sport...
Aktuálně v diskusích
Na téma: Pohyb a sport
včera23:41
38 reakcí

Bolest kolen při chůzi do schodů

kupuji ho primárně na www.alavis.cz a užívám ho dlouhodobě a rozhodně cítím pokrok, že už to není tak hrozné jako dřív

Linda
včera23:29
298 reakcí

Klouby, kosti

když už jsme u toho, tak nejlevněji co vím, tak se dá sehnat na www.alavis.cz

Martina
včera15:42
4 reakcí

Plastika vazu v koleni

To už se dá zařídit i u nás, když si zajdete do lékárny, která vám to za 4000 korun objedná a dodá přímo k doktorovi, je to na tři dny a po třech... (zkráceno)

Filip
včera15:00
29 reakcí

Kloubní výživa

dá se koupit opravdu všude. Lekarna, zdrava výživa, fitko.

Anonym
včera14:57
60 reakcí

Kolenní klouby

nejvíc bolí z běhání. Co vám na to pomáhá?

Anonym
Přihlaste si odběr našich novinek:
E-mail: 
Z odběru se můžete vždy odhlásit na této stránce.