Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde. Rozumím    
AbecedaZdraví.cz > Filosofie zdraví > Desatero rad při potížích se spánkem

Desatero rad při potížích se spánkem

6.1.2013 / Rubrika: Filosofie zdraví
  1. Nepijte kávu, černý či zelený čaj, kolu nebo různé energetické nápoje od pozdního odpoledne (nejlépe 4 - 6 hodin před ulehnutím) a omezte je i přes den.
  2. Vynechte večer těžká jídla, poslední jídlo zařaďte 3 - 4 hodiny před ulehnutím.
  3. Po večeři neřešte důležité věci, které by vás mohly rozrušit. Snažte se relaxovat příjemnou činností.
  4. Lehká procházka po večeři pomůže, naopak cvičení 3 - 4 hodiny před ulehnutím může spánek narušit. Přesuňte tyto aktivity před večeři.
  5. Nepijte večer alkohol, zhoršuje kvalitu spánku.
  6. Nekuřte, zvláště ne před usnutím a v době nočních probuzení. Nikotin povzbuzuje.
  7. Postel i ložnici užívejte pouze ke spánku a sexuálnímu životu. Odstraňte z ložnice televizi, v posteli nejezte, nečtěte si ani neodpočívejte.
  8. Uléhejte a vstávejte každý den (i o víkendu) ve stejnou dobu.
  9. Omezte pobyt v posteli na nezbytně nutnou dobu. V posteli se zbytečně nepřevalujte, nemá sloužit k přemýšlení.
  10. Ložnice by měla být tichá a zatemněná, pro spánek zajistěte také vhodnou teplotu, nejlépe 18 - 20 stupňů Celsia. Zdroj: Centrum pro poruchy spánku a bdění, Neurologická klinika 1. LF UK a VFN

    zdroj: ihned
Další články z rubriky
Ergonomie práce doma i v kanceláři

Ergonomie práce doma i v kanceláři

20.4.2021 / Rubrika: Filosofie zdraví
V České republice je vysoké procento zaměstnanců, kteří mají sedavé zaměstnání a do budoucna tomu nejspíše nebude jinak. Přistupujte ke svému tělu zodpovědně, dopřejte mu k práci kvalitní vybavení a dostatek odpočinku.
Co je spánek?

Co je spánek?

13.2.2017 / Rubrika: Filosofie zdraví
Spánek je odpradávna považován za něco mimořádně důležitého a rozhodujícího. Dodnes se říká „vyspíme se na to“ nebo „ráno je moudřejší večera“. Mnoho lidí věří, že ve spánku nás může ledacos dobrého napadnout a spasit nás. Spánek je neoddělitelnou a nutnou součástí života každého člověka.
Další články z rubriky Filosofie zdraví...
Aktuálně v diskusích
23.1.12:50
2 reakcí

Respirátory

Já si respirátory a antigenní testy objednávám z eshopu prozdravotniky a to vždycky ve velkém, protože ty ceny jsou naprosto bezkonkurenční.

Renata
23.1.0:19
2 reakcí

Ostrá pošta

Dobrý veřčer, mám jen ty nejlepší zkušenosti. Nože brousí úplně perfektně a všechno se točí kolem pošty. Objednáte online, domů přijde obálka s... (zkráceno)

Sylva
21.1.14:38
11 reakcí

Dekorace

Moc se mi líbí, hlavně, že se hodí do každého interiéru.

Mirka
21.1.14:36
12 reakcí

Svatební dar

Jejich dárkový poukaz věnuji příteli k Valentýnovi. Desku si navrhneme pak spolu.

Alexis
6.1.18:23
49 reakcí

Laserová operace očí, oční klinika Horní Počernice

Doporučuji, operace byla v pohodě, rychlá, a do týdne bez obtíží jsem byl zpět v práci.

Martin Dvořák
Přihlaste si odběr našich novinek:
E-mail: 
Z odběru se můžete vždy odhlásit na této stránce.