Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde. Rozumím    
AbecedaZdraví.cz > Filosofie zdraví > Jak získat víc energie, když nesvítí sluníčko?

Jak získat víc energie, když nesvítí sluníčko?

25.2.2022 / Rubrika: Filosofie zdraví

V zimních měsících se člověk může cítit všelijak, jen ne nabitý energií. Může za to nedostatek slunečních paprsků, ponurá atmosféra i chladné počasí, které nahrává nedostatku pobytu na čerstvém vzduchu. Chcete to změnit a cítit se dobře i v zimě? Vyzkoušejte následující tipy pro doplnění energie i lepší náladu!

V zimě spíme víc

V zimních měsících je nedostatek slunečního světla. Přichází tak zimní únava – tělo nemá optimální množství vitaminu D, který dodává právě sluneční svit. Nedostatek tohoto důležitého vitaminu pro lidské tělo může způsobovat bolesti kostí i svalů a také zvýšenou únavu či psychické potíže.

Také šero a brzká tma má negativní vliv na psychiku i množství energie. Vlivem nedostatku přirozeného denního světla je organismus zmatený a může vylučovat spánkový hormon i mimo klasickou dobu spánku. To má za následek ospalost a pospávání přes den, a naopak nespavost v nočních hodinách. Za větší únavou také stojí přirozené biologické hodiny; je totiž možné, že zimní únava a vyšší příjem kalorií je v zimních měsících u člověka přirozený.

Spánková hygiena

Základem dostatečného odpočinku a relaxace je samozřejmě spánek. Ten je ale nutné i v zimě dávkovat v optimální délce i ve správnou denní dobu. Lepší a kvalitnější spánek vám přinese pravidelný spánkový režim a spánková hygiena. Stačí dodržet několik pravidel, která vám pomohou lépe usnout:

  • choďte spát ve stejný čas

  • vyvarujte se alkoholu, velkému množství kofeinu a nikotinu

  • omezte modré světlo. Vypněte televizi, mobilní telefon a elektroniku, která by vás rušila při usínání

  • ke spánku potřebujete mít vyvětranou místnost a optimální teplotu, aby vám nebylo moc horko, ani zima. V přetopených místnostech se špatně spí

  • vyvarujte se těžkých, mastných, sladkých a obecně vysokokalorických jídel před spaním

Vyrazte na hory

Pro nabytí energie v zimě je potřeba nejen pravidelně spát, ale také se věnovat sportovním aktivitám, které vám přinesou radost a pozitivní myšlení. Než se potit v posilovně je lepší vyrazit na hory a užít si zábavu při lyžování, sáňkování nebo na horských túrách.

Při lyžování se nejen protáhnete, ale také pokocháte zasněženou krajinou. Horská túra vám doplní energii a rovněž posezení s přáteli ve vyhřáté chatě vás nabije dobrou náladou. Budete se cítit šťastní a zimní splín vás nedostane. Zimní pobyt na horách je o něco náročnější než v létě, ale stojí to za to.

 

Odpočinek ve wellness

Wellness je skvělý způsob, jak načerpat energii a odpočinout si. Nejen fyzicky, ale i po duševní stránce. Můžete si zajít například na masáž, do sauny, do solné jeskyně, infrasauny nebo na peeling, či do parní lázně.

Vyzkoušejte i neobvyklé druhy masáží, které vaše tělo uvolní a prohřejí; například masáž lávovými kameny nebo baňkování. Výborné jsou léčivé koupele s bylinkami či bahnem nebo relax na lehátku s kyslíkovou maskou.

Také thajské masáže jsou skvělým způsobem, jak se uvolnit. Zkušený masér vaše tělo protáhne a budete se cítit svěží. Masáže ocení obzvláště lidé se sedavým zaměstnáním, a z toho plynoucími problémy se zády nebo ztuhlými svaly.

Další příjemnou záležitostí každé wellness zóny je sauna. Neomezujte se pouze na „finskou klasiku“. Vyzkoušejte saunu s bylinkami, medem, biosaunu, infrasaunu, tropickou, parní nebo kouřovou. Má mnoho zdravotních výhod, osvěžuje, zlepšuje imunitu a také napomáhá hubnutí. Pravidelné saunování zmírňuje i bolesti svalů a kloubů.

Červené světlo

Červené světlo účinně prohřívá svaly až 4 centimetry pod povrchem pokožky. Příjemné teplo poskytne jejich uvolnění, ale také zlepšuje psychický stav, pomáhá při regeneraci a dosažení lepšího sportovního výkonu nebo zlepšuje stav pokožky, brání vzniku akné a napomáhá předcházet vzniku celulitidy.

Červené světlo si můžete užít díky speciálním panelům a lampám nebo v infrasauně.

 

Další články z rubriky
Na jakou světovou stranu orientovat ložnici

Na jakou světovou stranu orientovat ložnici

6.4.2022 / Rubrika: Filosofie zdraví
Pokud žijete v bytě, je jeho orientace ke světovým stranám dána umístěním v domě. Ve starších budovách se často setkáte s takovou orientací bytu, kdy okna ložnice a obýváku směřují do ulice a to bez ohledu na světové strany. Okna koupelny, kuchyně a balkon pak směřují do vnitrobloku. Bloky domů tvoří nepravidelné čtverce, což způsobuje to, že byty jsou tak trochu náhodně orientovány na všechny světové strany.
Ergonomie práce doma i v kanceláři

Ergonomie práce doma i v kanceláři

20.4.2021 / Rubrika: Filosofie zdraví
V České republice je vysoké procento zaměstnanců, kteří mají sedavé zaměstnání a do budoucna tomu nejspíše nebude jinak. Přistupujte ke svému tělu zodpovědně, dopřejte mu k práci kvalitní vybavení a dostatek odpočinku.
Další články z rubriky Filosofie zdraví...
Aktuálně v diskusích
včera22:48
2 reakcí

Zážitkový dárek

Super výběr mají na darek-zazitek, mrkněte.

Alice
včera22:43
2 reakcí

Kosmetika na vrásky

Výborná je kosmetika Iuvenio. Kupuju od nich kompletní rutinu a jsem moc spokojená.

Martina
včera20:29
6 reakcí

Pole dance

Lenko mám z dragonfly tílko a kratásky. Změřila jsem se podle tabulky a co se mě týče tak sedí obojí perfektně

Martina
23.5.22:38
1 reakcí

Pánské náramky

Zdravím, napíšete tipy na eshopy, kde mají výběr pánských náramků? Kde nakupujete Vy?

Kateřina
22.5.13:59
4 reakcí

Kde prodloužit vlasy?

Vybrala jsem si k prodloužení vlasů metodu Tape.

Karina
Přihlaste si odběr našich novinek:
E-mail: 
Z odběru se můžete vždy odhlásit na této stránce.