Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde. Rozumím    
AbecedaZdraví.cz > Pohyb a sport > Aerobní a anaerobní trénink

Aerobní a anaerobní trénink

31.5.2005 / Rubrika: Pohyb a sport

Pro začátek bychom mohli zopakovat rozdíly a odlišnosti mezi dvěmi základními typy tréninku - aerobním a anaerobním.

     Anaerobní trénink znamená tzv. „trénink bez kyslíku“, zahrnuje cvičení, prováděné bez využití kyslíku, který vdechujeme. Jinými slovy, je to každá činnost, při které dochází k vyčerpání zásob kyslíku v těle a vzniká tzv. „kyslíkový dluh“. Typickým příkladem je sprint na krátkou vzdálenost.
     Aerobní aktivita je naopak tělesná činnost delšího trvání, která vyžaduje velký přísun kyslíku, ale nedochází při ní ke vzniku „kyslíkového dluhu“. Typicky třeba běh na dlouhé vzdálenosti. Tento způsob aktivity je nezbytný k zajištění vytrvalosti a odolnosti vůči únavě.
      Obě skupiny je nutné zahrnout do běžného tréninku a skloubit je.
      Stejně tak je při posilování důležité správně dýchání. Někteří začátečníci často provádějí celou sérii cviků se zadrženým dechem. To poukazuje na skutečnost, že nejsou schopni přizpůsobit rytmus dýchání rytmu cvičení!!
      Správný dech by měl být pro veškeré anaerobní činnosti následující : Krátký a rychlý nádech před započetím. Výdech je prováděn déle a dochází k němu během největší námahy (vlastního posilování). Zadržení dechu by mělo být minimální nebo ještě lépe žádné, aby nedošlo k srdeční aritmii či dýchacím problémům.
      Před vlastním cvičením je vhodné provést několik hlubokých nádechů a výdechů a celkově se uvolnit. Čím lepší bude naše vlastní uvolnění (nižší svalové napětí), tím účinnějším se pro nás cvičení stane.


zdroj: http://vyziva.danjutsu.com

Další články z rubriky
Nepodceňujte přínos ortopedických vložek

Nepodceňujte přínos ortopedických vložek

10.7.2020 / Rubrika: Pohyb a sport
Nohy nás nosí po celý život. Snad nejvíce namáhanou oblastí jsou chodidla, která si zasluhují speciální péči. Ortopedové uvádí, že přibližně tři čtvrtiny lidí trpí problémy, které jsou spojeny s chodidly. Nejčastější vadou jsou ploché nohy, které mohou působit potíže při delší chůzi nebo stání.
Chůze -  "nejpřirozenější aktivita"

Chůze - "nejpřirozenější aktivita"

28.5.2018 / Rubrika: Pohyb a sport
Chůze je nejstarším „dopravním prostředkem“ lidstva a je pro nás nejpřirozenější pohybovou aktivitou. Při chůzi hubneme, utužujeme si zdraví a celkově prospíváme své kráse. I při průměrné zátěži lze při chůzi vydat relativně velké množství energie a tedy zhubnout.

Další články z rubriky Pohyb a sport...
Aktuálně v diskusích
Na téma: Pohyb a sport
28.7.18:46
317 reakcí

Svalové křeče

doporučuje se brát magnezium, které uvolní svaly. Při sportu to tělo potřebuje

Anonym
27.7.13:45
32 reakcí

Jak rychle zhubnout?

Taky mám koupený běhací pás. Koupila jsem na fitham. A s tím jsme spokojeni moc. Já jsem na něm denně. Nemám opravdu čas chodit denně do posilky a... (zkráceno)

Hanka
29.3.20:08
10 reakcí

Jaky sport pro deti

Se sportkids máme taky výbornou zkušenost...obě naše děcka k nim chodí na všestranný sportovní kroužek, je to super, protože děcka to víc baví a... (zkráceno)

Danda
11.2.15:18
6 reakcí

Plastika menisku

O jaké pumpičce to mluvíte? Lékaři ani magistři v lékárnách o tom nic neví :((

Ester
20.10.21:43
77 reakcí

Kolenní klouby

Ono je to sporné. Alavis jsem zkoušela a taky mi vadila ta chuť, navíc prášky nebo pilulky mi přijdou praktičtější.

Simona
Přihlaste si odběr našich novinek:
E-mail: 
Z odběru se můžete vždy odhlásit na této stránce.