Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde. Rozumím    
AbecedaZdraví.cz > Pohyb a sport > Pravidelné cvičení prudce snižuje riziko demence

Pravidelné cvičení prudce snižuje riziko demence

28.5.2005 / Rubrika: Pohyb a sport

Pravidelné cvičení snižuje riziko stařecké demence, a to v průměru až o 40 procent. S odvoláním na studii amerického týmu z Group Health Cooperative při Washingtonově univerzitě v Seattlu to píše časopis New Scientist.
Výzkumný tým shromáždil skupinu 1740 lidí starších 65 let, kteří měli na začátku pokusu dobré rozpoznávací funkce. Účastníci hlásili, jak často týdně provozovali cvičení delší patnácti minut v rámci aktivit od procházky po plavání. Odborníci registrovali fyzické veličiny jako sílu stisku a rychlost chůze, které vyhodnocovali každé dva roky. Souběžně s tím prováděli testy, zda se u osoby nerozvíjí nějaká forma demence.
Po šesti letech se poruchy poznávacích a chápacích schopností rozvinuly u 158 osob, z nichž 107 postihla dokonce Alzheimerova choroba. Avšak u těch, kteří provozovali tělesná cvičení alespoň třikrát týdně, bylo riziko rozvinuté demence o 38 procent nižší než u lidí, kteří tělesné aktivity nehlásili.
Výsledky dále ukázaly, že ještě větší šanci vyhnout se demenci mají lidé tělesně slabší, pokud podrobí tělo pravidelné tělesné námaze. Lidem, kteří vykazovali desátý stupeň fyzické odolnosti z šestnáctibodové stupnice, se riziko demence snížilo o 42 procent. Ve skupině lidí s dvanáctým bodem fyzické odolnosti se riziko snížilo o 25 procent, uvádí studie.
Jeden z členů výzkumného týmu Paul Crane uvádí, že biologický mechanismus za tak významným poklesem rizika není znám, ale může prý jít o příznivý vliv cvičení na kardiovaskulární systém, ve kterém se proto tak rychle nevytvářejí sraženiny. Tyto sraženiny pak brání správné výživě a funkci mozku. (čtk)(zdroj: ihned.cz)

Další články z rubriky
Nepodceňujte přínos ortopedických vložek

Nepodceňujte přínos ortopedických vložek

10.7.2020 / Rubrika: Pohyb a sport
Nohy nás nosí po celý život. Snad nejvíce namáhanou oblastí jsou chodidla, která si zasluhují speciální péči. Ortopedové uvádí, že přibližně tři čtvrtiny lidí trpí problémy, které jsou spojeny s chodidly. Nejčastější vadou jsou ploché nohy, které mohou působit potíže při delší chůzi nebo stání.
Chůze -  "nejpřirozenější aktivita"

Chůze - "nejpřirozenější aktivita"

28.5.2018 / Rubrika: Pohyb a sport
Chůze je nejstarším „dopravním prostředkem“ lidstva a je pro nás nejpřirozenější pohybovou aktivitou. Při chůzi hubneme, utužujeme si zdraví a celkově prospíváme své kráse. I při průměrné zátěži lze při chůzi vydat relativně velké množství energie a tedy zhubnout.

Další články z rubriky Pohyb a sport...
Aktuálně v diskusích
Na téma: Pohyb a sport
28.7.18:46
317 reakcí

Svalové křeče

doporučuje se brát magnezium, které uvolní svaly. Při sportu to tělo potřebuje

Anonym
27.7.13:45
32 reakcí

Jak rychle zhubnout?

Taky mám koupený běhací pás. Koupila jsem na fitham. A s tím jsme spokojeni moc. Já jsem na něm denně. Nemám opravdu čas chodit denně do posilky a... (zkráceno)

Hanka
29.3.20:08
10 reakcí

Jaky sport pro deti

Se sportkids máme taky výbornou zkušenost...obě naše děcka k nim chodí na všestranný sportovní kroužek, je to super, protože děcka to víc baví a... (zkráceno)

Danda
11.2.15:18
6 reakcí

Plastika menisku

O jaké pumpičce to mluvíte? Lékaři ani magistři v lékárnách o tom nic neví :((

Ester
20.10.21:43
77 reakcí

Kolenní klouby

Ono je to sporné. Alavis jsem zkoušela a taky mi vadila ta chuť, navíc prášky nebo pilulky mi přijdou praktičtější.

Simona
Přihlaste si odběr našich novinek:
E-mail: 
Z odběru se můžete vždy odhlásit na této stránce.