Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde. Rozumím    
AbecedaZdraví.cz > Pohyb a sport > Průpravná cvičení pro všeobecný kondiční rozvoj

Průpravná cvičení pro všeobecný kondiční rozvoj

31.5.2005 / Rubrika: Pohyb a sport
Podtitulek toho článku by mohl být – trocha inspirace pro trenéry. Průpravná cvičení pro všeobecný rozvoj jsou cvičení, která mají ověřit základní pohybové, postřehové, silové či jiné fyzické předpoklady daného cvičence. Jedná se o průpravná cvičení, která jsou spíše jakými si porovnatelnými testy schopností sportovce. Zde je určitý fragment z těchto cvičení.

Průpravná cvičení pro rozvoj reaktibility (reakce)

  • Reakce na signál - dle signálu (jedno, dvě, tři tlesknutí, apod.) provedení konkrétního cviku.
  • Přechody z nízkých poloh do postojů – cvičenec na signál co nejrychleji vstane bez pomoci rukou; různé startovní polohy.
  • Štafetová soutěž – na signál cvičenec vyběhne a snaží se překonat co nejrychleji překážkovou trať.

Průpravná cvičení pro zpevnění těla (zpevňovací příprava)

  • Deska – cvičenec začíná v kliku či vzporu na předloktích, druhý jej zvedá za kotníky do výšky svých ramen; páteř hýždě a nohy tvoří přímku.
  • Prapor / vlajka – cvičenec přistoupí k žebřinám, jednou rukou se snaží chytit nad, druhou pod úrovní osy těla, kterou se snaží udržet rovnoběžně se zemí.
  • Kliky na medicimbalu/ medicimbalech – klasické kliky, ale mezi rukama a zemí je medicimbal(y).

Průpravná cvičení rotační přípravy

  • Kotoulové řady – cvičenec má za úkol provést velmi rychle za sebou několik konkrétních kotoulů.
  • Cvičení s tyčí – cvičenec drží metrovou tyč kolmo k zemi, na signál (nebo volně) tyč pustí, udělá obrat o 360° a opět jí chytí.
  • Obraty ve vzporu dřepmo – startovní pozice vypadá jako nástup do atletické startu bez bloků (zadní noha natažena dozadu); následuje odraz rukou i nohou, otočení těla o 360° a dopad do stejné pozice.
  • Výmyk na hrazdě – základní gymnastický cvik pro koordinaci na hrazdě.
  • Brejková kola – základní poloha cvičence je planche; z této polohy se cvičenec převalí přes levé rameno, záda, pravé rameno zpět do výchozí polohy; nohy jsou stále max. roznoženy.

Průpravná cvičení pro rozvoj silové obratnosti

  • Planche – tradiční cvičení aerobik-manů, kdy ze vzporu na rukou a roztažením nohou udrží celé tělo nad zemí.
  • Střihy nohama – cvičenec sedí na zemi, nohy natažené před sebou střihají jedna přes druhou; v ideálním případě se ruce země nedotýkají.
  • Dřepy na medicimbalech – klasické dřepy na šířku ramen, ale stojíme přitom na medicimbalech.
  • Ručkování po žebřinách – cvičenec si klekne na zem čelem k žebřinám; natáhne ruce a snaží se vytáhnout pouze přechody rukou po žebřinách nahoru.
  • Šplhání na laně bez přírazu – klasický šplh po laně bez pomoci nohou.
  • Rusáci – z dřepu s rukama za hlavou cvičenec vyskočí a v nejvyšším bodě vykopne oběma nohama od sebe; poté se vrací do výchozí pozice (dřep).

Průpravná cvičení pro rozvoj odrazové a doskokové přípravy

  • Kombinované skoky přes švihadlo – různé možnosti přeskoku přes švihadlo.
  • Přeskakování tyče – cvičenec před sebou v natažených rukou drží tyč a snaží se jí přeskočit.
  • Kaskáda – cvičenec absolvuje sérii přeskoků snožmo přes překážky řazené za sebou (např. díly švédské bedny).
  • Plyometrie – cvičenec seskočí z překážky a odrazem o zem vyskočí na překážku protější.
  • Poskoky do obrazce – cvičenec poskakuje po rozích pomyslného obrazce (trojúhelník, čtverec); měníme intenzitu, velikost i směr skákání.
  • Terčíky – cvičenec má přeskákat po trase udané značkami.

Průpravná cvičení pro rozvoj horních končetin

  • Mačkání gumových kroužků – oblíbené posilovací cvičení lezců.
  • Kroužení tyčí – metrovou tyčku držíme uprostřed a snažíme se s ní opisovat osmičky.
  • Navíjení – v ruce držíme kulatinu na níž je provázek a na jeho konci závaží; ruce předpažíme před sebe a snažíme se závaží co nejrychleji vytáhnout navíjením provázku na kulatinku.

zdroj: http://vyziva.danjutsu.com

Další články z rubriky
Nepodceňujte přínos ortopedických vložek

Nepodceňujte přínos ortopedických vložek

10.7.2020 / Rubrika: Pohyb a sport
Nohy nás nosí po celý život. Snad nejvíce namáhanou oblastí jsou chodidla, která si zasluhují speciální péči. Ortopedové uvádí, že přibližně tři čtvrtiny lidí trpí problémy, které jsou spojeny s chodidly. Nejčastější vadou jsou ploché nohy, které mohou působit potíže při delší chůzi nebo stání.
Chůze -  "nejpřirozenější aktivita"

Chůze - "nejpřirozenější aktivita"

28.5.2018 / Rubrika: Pohyb a sport
Chůze je nejstarším „dopravním prostředkem“ lidstva a je pro nás nejpřirozenější pohybovou aktivitou. Při chůzi hubneme, utužujeme si zdraví a celkově prospíváme své kráse. I při průměrné zátěži lze při chůzi vydat relativně velké množství energie a tedy zhubnout.

Další články z rubriky Pohyb a sport...
Aktuálně v diskusích
Na téma: Pohyb a sport
28.7.18:46
317 reakcí

Svalové křeče

doporučuje se brát magnezium, které uvolní svaly. Při sportu to tělo potřebuje

Anonym
27.7.13:45
32 reakcí

Jak rychle zhubnout?

Taky mám koupený běhací pás. Koupila jsem na fitham. A s tím jsme spokojeni moc. Já jsem na něm denně. Nemám opravdu čas chodit denně do posilky a... (zkráceno)

Hanka
29.3.20:08
10 reakcí

Jaky sport pro deti

Se sportkids máme taky výbornou zkušenost...obě naše děcka k nim chodí na všestranný sportovní kroužek, je to super, protože děcka to víc baví a... (zkráceno)

Danda
11.2.15:18
6 reakcí

Plastika menisku

O jaké pumpičce to mluvíte? Lékaři ani magistři v lékárnách o tom nic neví :((

Ester
20.10.21:43
77 reakcí

Kolenní klouby

Ono je to sporné. Alavis jsem zkoušela a taky mi vadila ta chuť, navíc prášky nebo pilulky mi přijdou praktičtější.

Simona
Přihlaste si odběr našich novinek:
E-mail: 
Z odběru se můžete vždy odhlásit na této stránce.