Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde. Rozumím    
AbecedaZdraví.cz > Pohyb a sport > Rozvojový trénink pro mírně pokročilé běžce

Rozvojový trénink pro mírně pokročilé běžce

31.5.2005 / Rubrika: Pohyb a sport
U mnoho rekreačních běžců jejich výkonnost kolísá přirozeně intenzitou tréninku. A ta se většinou odvíjí od ročního období. Bohužel, mnoho běžců si zvykne na běhání své tradiční trasy a po určité době ji dokáže zaběhnout za svůj nejlepší čas, ale výkonnost se tím již dále nerozvíjí – tělo se nemusí přizpůsobovat nové zátěži.

     Proto zde předkládáme jeden zajímavý týdenní plán, který zabere maximálně půl hodinku z každého dne a může pomoci mírně pokročilým běžcům k rozvoji jejich výkonnosti i celkové kondice. Doporučujeme jej cyklicky (např. po 3 týdnech) zařazovat do tréninku.

  • Po – 5 km souvislého vytrvalostního běhu (měřit čas – předpoklad průběžného zlepšování),
  • Út – 3 km střídavého běhu (rychlá část - 300m za 1:30; pomalá část – 300m za 2:00),
  • St – 3 km intervalového běhu (5x 600m za 2:20; přestávka 2 minuty),
  • Čt – 5 km souvislého vytrvalostního běhu (měřit čas – předpoklad průběžného zlepšování),
  • Pá – 1,8 km intervalového běhu (6x 300m za 1:10; přestávka 1:30 minuty),
  • So – 4 km intervalového běhu (4x 1000m za 4:30; přestávka 3 minuty),
  • Ne – volno / odpočinek.

     Je doufám samozřejmostí, že pokud budeme pravidelně tento plán zařazovat do svého tréninku (např. 1x měsíčně), je velice pravděpodobné, že po půl roce bude vhodné adekvátně prodloužit trasy / snížit časy, popř. celý osobní tréninkový plán úplně změnit.

zdroj: http://vyziva.danjutsu.com

Další články z rubriky
Nepodceňujte přínos ortopedických vložek

Nepodceňujte přínos ortopedických vložek

10.7.2020 / Rubrika: Pohyb a sport
Nohy nás nosí po celý život. Snad nejvíce namáhanou oblastí jsou chodidla, která si zasluhují speciální péči. Ortopedové uvádí, že přibližně tři čtvrtiny lidí trpí problémy, které jsou spojeny s chodidly. Nejčastější vadou jsou ploché nohy, které mohou působit potíže při delší chůzi nebo stání.
Chůze -  "nejpřirozenější aktivita"

Chůze - "nejpřirozenější aktivita"

28.5.2018 / Rubrika: Pohyb a sport
Chůze je nejstarším „dopravním prostředkem“ lidstva a je pro nás nejpřirozenější pohybovou aktivitou. Při chůzi hubneme, utužujeme si zdraví a celkově prospíváme své kráse. I při průměrné zátěži lze při chůzi vydat relativně velké množství energie a tedy zhubnout.

Další články z rubriky Pohyb a sport...
Aktuálně v diskusích
Na téma: Pohyb a sport
28.7.18:46
317 reakcí

Svalové křeče

doporučuje se brát magnezium, které uvolní svaly. Při sportu to tělo potřebuje

Anonym
27.7.13:45
32 reakcí

Jak rychle zhubnout?

Taky mám koupený běhací pás. Koupila jsem na fitham. A s tím jsme spokojeni moc. Já jsem na něm denně. Nemám opravdu čas chodit denně do posilky a... (zkráceno)

Hanka
29.3.20:08
10 reakcí

Jaky sport pro deti

Se sportkids máme taky výbornou zkušenost...obě naše děcka k nim chodí na všestranný sportovní kroužek, je to super, protože děcka to víc baví a... (zkráceno)

Danda
11.2.15:18
6 reakcí

Plastika menisku

O jaké pumpičce to mluvíte? Lékaři ani magistři v lékárnách o tom nic neví :((

Ester
20.10.21:43
77 reakcí

Kolenní klouby

Ono je to sporné. Alavis jsem zkoušela a taky mi vadila ta chuť, navíc prášky nebo pilulky mi přijdou praktičtější.

Simona
Přihlaste si odběr našich novinek:
E-mail: 
Z odběru se můžete vždy odhlásit na této stránce.