Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde. Rozumím    
AbecedaZdraví.cz > Pohyb a sport > Tři základní pravidla kondičního tréninku

Tři základní pravidla kondičního tréninku

31.5.2005 / Rubrika: Pohyb a sport

Princip postupného zvyšování zatížení
      Princip postupného zvyšování zatížení jednodušeně říká, že požadované úrovně zdatnosti dosáhneme pouze pomalým a neustálým zvyšováním velikosti zatížení.
      Je to jednoduché. Když začneme běhat nejprve 3 km, později 4,5,6,8,10,15 km, atd. můžeme se postupně dopracovat až k maratónu. Pokud bychom však začali rovnou na maratónu, byl by to pro nás takový šok, že bychom po velice krátké době vzdali.
      Stejně tak, pokud je náš životní styl sedavého charakteru, musíme jej začít měnit postupně. Nejprve začneme více chodit či provozovat jogging (běh s chůzí, většinou s předem určenou délkou běžecké jednotky v minutách). Později budeme zvyšovat a prodlužovat…

Princip střídání zatížení a odpočinku
      Z pohledu sportovní praxe je velice důležité, aby po náročném tréninku následoval lehčí trénink či odpočinek (relaxace). Relaxace má za následek snižování svalového pnutí a srovnání těla s předchozí zátěží. Je to stejné jako dobíjet baterie. Pokud bychom to nedělali, došlo by pravděpodobně k přetrénování a v horším případě ke svalovému kolapsu, v lepším případě ke zbytečným zdravotním problémům a svalovým dysbalancím.

Princip specifičnosti
      Věnujeme-li se určitému typu tréninku, bude se naše výkonnost nejvíce rozvíjet tímto směrem. Jinak řečeno, pokud budeme běhat dlouhé tratě, můžeme se stát dobrým maratóncem. Naopak pokud se zaměříme více na intenzivní trénink, staneme se dobrým „tempařem“.
      Lze to říci ještě podobně. Pokud budeme hodně běhat, budeme dobrými běžci, ale nestaneme se z toho dobrými plavci či cyklisty. Je nutné si uvědomit, zda trénink opravdu odpovídá svému účelu a smyslu, tj. zda opravdu rozvíjí ty vlastnosti, které náš daný rozvoj potřebuje.

zdroj: http://vyziva.danjutsu.com

Další články z rubriky
Nepodceňujte přínos ortopedických vložek

Nepodceňujte přínos ortopedických vložek

10.7.2020 / Rubrika: Pohyb a sport
Nohy nás nosí po celý život. Snad nejvíce namáhanou oblastí jsou chodidla, která si zasluhují speciální péči. Ortopedové uvádí, že přibližně tři čtvrtiny lidí trpí problémy, které jsou spojeny s chodidly. Nejčastější vadou jsou ploché nohy, které mohou působit potíže při delší chůzi nebo stání.
Chůze -  "nejpřirozenější aktivita"

Chůze - "nejpřirozenější aktivita"

28.5.2018 / Rubrika: Pohyb a sport
Chůze je nejstarším „dopravním prostředkem“ lidstva a je pro nás nejpřirozenější pohybovou aktivitou. Při chůzi hubneme, utužujeme si zdraví a celkově prospíváme své kráse. I při průměrné zátěži lze při chůzi vydat relativně velké množství energie a tedy zhubnout.

Další články z rubriky Pohyb a sport...
Aktuálně v diskusích
Na téma: Pohyb a sport
28.7.18:46
317 reakcí

Svalové křeče

doporučuje se brát magnezium, které uvolní svaly. Při sportu to tělo potřebuje

Anonym
27.7.13:45
32 reakcí

Jak rychle zhubnout?

Taky mám koupený běhací pás. Koupila jsem na fitham. A s tím jsme spokojeni moc. Já jsem na něm denně. Nemám opravdu čas chodit denně do posilky a... (zkráceno)

Hanka
29.3.20:08
10 reakcí

Jaky sport pro deti

Se sportkids máme taky výbornou zkušenost...obě naše děcka k nim chodí na všestranný sportovní kroužek, je to super, protože děcka to víc baví a... (zkráceno)

Danda
11.2.15:18
6 reakcí

Plastika menisku

O jaké pumpičce to mluvíte? Lékaři ani magistři v lékárnách o tom nic neví :((

Ester
20.10.21:43
77 reakcí

Kolenní klouby

Ono je to sporné. Alavis jsem zkoušela a taky mi vadila ta chuť, navíc prášky nebo pilulky mi přijdou praktičtější.

Simona
Přihlaste si odběr našich novinek:
E-mail: 
Z odběru se můžete vždy odhlásit na této stránce.