Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde. Rozumím    

Poradna - jak nenabrat svaly

Ahoj, můj dotaz bude, myslím, trochu netradiční :) mým problémem není, jak zpevnit svaly, ale naopak, jak je dál nanabírat. Vrcholově sportuji a součástí tréninku je i dvakrát týdně posilovna, bohužel ne zorvna nejlehčí. Za dva měsíce tréniku mi nabyly svaly bez jakýchkoli doplňků až do mezí, které mi njesou zrovna dvakrát na pohled příjemné :D tak bych se chtěla zeptat, jestli lze nějakým jídelníčkem nebo cvičením změnit tonus, prostě abch svaly dále při posilování nenabírala, v lepším případě je zeštíhlela. Moc děkuji za pomoc. Karolina
Dotaz položil(a) Karol dne 16.11.2007
Odpověď:

Dobrý den Karolíno,

otázka nabírání svalové hmoty je dost problematická. Většinou ale ženy mají problémy s přibíráním svalové hmoty. Je to dáno malou produkcí androgenů (testosteron), proto mě Váš problém zaráží. Některé ženy mohou mít zvýšenou produkci testosteronu, což se dá zjistit lékařským testem. Základem je vždy genetika. Jestli občas koukáte na televizi na atletiku, tak některé běžkyně jsou svalnatější, některé méně, přestože mají podobnou tréninkovou zátěž. To neovlivní nikdo. Dále hraje roli typ zátěže. Nevím, jaký sport děláte, ale budete-li cvičit silově vytrvalostní nebo silově rychlostní trénink, svaly budou pravděpodobně růst. Dalším faktorem je strava. Jestliže děláte vrcholově jakýkoliv sport, musíte dodávat tělu nutné živiny pro jeho regeneraci. Rozhodně bych nedoporučoval "šidit" jídelníček s tím, že svaly se zmenší. To je hazard, který může vést k vážným problémům s pohybovým aparátem. Konkrétní radu Vám nedám, protože neznám Váš trénink, neznám Váš jídelníček, natož odhadoval Vaši hladinu testosteronu :-) Růst svalů se musí někde zastavit. Je to spíš o Vašem pocitu. Musíte se rozhodnout, co je Vaše priorita. Jestli chcete vypadat jinak, pravděpodobně budete muset změnit sportovní disciplínu a s ní i typ tréninkové zátěže. Nebo je pro Vás důležitější dělat daný sport dál, ale mít trochu větší svaly. Je to, jako by mi psal maratonský běžec a stěžoval si, že nemůže nabrat svalovou hmotu. Maraton a velké svalové objemy na základě tréninkové zátěže nejdou dohromady stejně tak, jako např. Váš sport a menší svaly. Poslední připomínku bych měl ke kvalitě svalové hmoty. Jste si jistá, že to, co nabíráte je sval? Při nabírání svalové hmoty logicky dochází i k nabírání tuku. Jde však o to, která složka je většinová. To se dá zjistit srovnávacím měřením na jakémkoliv tukoměru. Jestliže je Vaše procento tělesného tuku nad limitem, je potřeba zamyslet se nad jídelníčkem. Hodně štěstí. Radek Mirovský (společnost osobni trener fitness).

Zodpověděl(a) Mirka Vošická dne 19.11.2007
Zpět do poradny
Aktuálně v diskusích
dnes14:00
100 reakcí

Hojení po operaci menisku

Od května jsem po operaci menisku, francouzské hole 14 dnů ,bez rehabilitace chodím v pohodě, ale bolí celé koleno. Nejhorší je zakopnou špičkou a... (zkráceno)

Manka
dnes11:39
216 reakcí

JESLE, skvělá věc!

Od kolika let v té trojské labuti nabírají děti ?

Leona
dnes10:33
6 reakcí

Vitamíny

někdy stačí probiotika, třeba laktobacily, jsou ve verzi pro děti i dospělé a jsou teměř na všechno

Anonym
dnes10:31
11 reakcí

Problém s usínáním

doporučuji sleepnox, ten je na to nejlepší a usneš hned

Anonym
25.9.23:13
100 reakcí

Tříselná kýla - prosím o uklidnění:-))

Napíšu svůj příběh. Vždycky po cvičení jsem měl tlaky v břiše, myslel jsem že je to od těch před tréninkových nápojů. Pak jsem si asi po třech... (zkráceno)

Maxim
Přihlaste si odběr našich novinek:
E-mail: 
Z odběru se můžete vždy odhlásit na této stránce.