Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde. Rozumím    
AbecedaZdraví.cz > Zdravá výživa > Nejlepší čas na změnu je právě teď

Nejlepší čas na změnu je právě teď

1.1.2005 / Rubrika: Zdravá výživa

Máte vysoký cholesterol a myslíte si, že se s tím dá klidně žít a není nutné nic řešit? Opak je pravdou!

To, že snížit hladinu cholesterolu není tak těžké už ví i herečka Anna Šišková. „Opravdu mě překvapilo, když jsem zjistila, jak jednoduše se dá snížit hladina cholesterolu, pokud změníte svůj jídelníček a životní styl. Nebylo třeba dělat žádné radikální změny. Díky kombinaci vyváženého rozmanitého jídelníčku a zdravého životního stylu s pravidelnou konzumací rostlinných sterolů, které jsou obsaženy v rostlinném tuku Flora pro.activ, se mi hladina cholesterolu snížila,“ říká známá herečka.

A jak to Anna Šišková udělala?

Po konzultaci s nutriční terapeutkou omezila ve svém jídelníčku plnotučné mléčné výrobky a máslo nahradila rostlinným tukem Flora pro.activ, který obsahuje aktivní složku, rostlinné steroly, o kterých bylo klinicky prokázáno, že při konzumaci 2-2,5 g za den výrazně snižují hladinu „zlého“ LDL cholesterolu v krvi. Toto množství je přitom obsažené ve 30 g rostlinného tuku Flora pro.activ (2-3 lehce namazané krajíce chleba). Měření po třech týdnech ukázalo, že díky kombinaci pestré vyvážené stravy, pravidelného pohybu a konzumaci tuku Flora pro.activ se Anně Šiškové podařilo snížit celkovou hladinu cholesterolu z 6,55 mmol/l na 5,07 mmol/l!
Udělejte první krok ke snížení hladiny cholesterolu


Zapojte se do právě probíhající akce a vyzkoušejte rostlinný tuk Flora pro.activ po dobu tří týdnů. Pokud se celková hladina Vašeho cholesterolu během tří týdnů nesníží, je Vám garantováno vrácení peněz. A co pro to udělat? Stačí si vytisknout formulář, který najdete na www.flora.cz, a požádat svého lékaře o změření celkové hladiny cholesterolu v krvi. Pokud máte hladinu cholesterolu vyšší než 5 mmol/l a následné měření po třech týdnech ukáže, že pravidelná konzumace doporučeného denního množství rostlinného tuku Flora pro.activ nevedla ke snížení hladiny cholesterolu, budou Vám vráceny peníze (více o garanci vrácení peněz se dozvíte na www.flora.cz nebo na bezplatné Informační lince Flora 800 175 324). Akce platí od 1.6. do 31.8.2009. K případné účasti  na ní si prosím uschovejte účtenky o nákupu Flora pro.activ a lékařem potvrzené výsledky obou  měření cholesterolu. Organizátorem této akce je UNILEVER ČR, spol. s r. o., Thámova 18, 186 00 Praha 8
Rostlinný tuk Flora pro.activ může být vhodnou součástí tzv. nízkocholesterolové diety, která vychází ze zásad pestré vyvážené stravy a zdravého životního stylu. Mezi ně patří např. mít v jídelníčku dostatek ovoce a zeleniny (5 porcí, tedy přibližně 500 g denně), preferovat libové druhy mas, nezapomínat na ryby (alespoň 2krát týdně, volit můžete i tučnější druhy) a dávat přednost kvalitním rostlinným olejům a tukům z nich vyrobených. Ty obsahují vícenenasycené mastné kyseliny, z nichž některé patří do skupiny tzv. esenciálních mastných kyselin, tedy takových, které si naše tělo neumí samo vytvořit a musíme je proto přijímat stravou.
Pro zařazení doporučeného denního množství sterolů do Vašeho jídelníčku konzumujte denně 30 g (3 porce = odpovídá přibližně 2-3 lehce namazaným krajícům chleba) rostlinného tuku  Flora pro.activ. Nechte se inspirovat ukázkou jídelníčku pro nízkocholesterolovou dietu.


SNÍDANĚ

 

SVAČINA

 

OBĚD

 

SVAČINA

 

VEČEŘE

 

II. VEČEŘE

 

1 plátek chleba s Flora pro.activ (10 g), rajčetem a sýrem, nízkotučný jogurt  

 

Banán

 

Rybí polévka, přírodní hovězí plátek, dušená rýže (maštěné 10 g Flora pro.activ), okurkový salát

 

Jablečný džus, dalamánek s bylinkovou pomazánkou z Flora pro.activ (10 g) 

 

Brambory zapečené s brokolicí a sýrem, listový salát s obilnými klíčky

 

Mrkev

 



Ke zdravému životnímu stylu patří i dostatek pohybu. Druh pohybu je nutné zvolit tak, aby Vás bavil a stal se součástí Vašeho každodenního rozvrhu, a to nejméně 30 minut denně.  Vhodným pomocníkem pro Vás může být program „Hoďte se do formy“ na www.flora.cz, který Vám doporučí ideální energetický příjem, rozložení živin, vhodné pohybové aktivity, ideální tepovou frekvenci a nabídne i vzorový jídelníček.

 

 



Další články z rubriky
Jak na zdravé mlsání?

Jak na zdravé mlsání?

21.11.2022 / Rubrika: Zdravá výživa
Sladké je velkým lákadlem. Přijde vhod na chuť, k zahnání stresu, hladu, mlsáme u televize i z nudy. Jenže mnohé laskominky v sobě mají ingredience, které našemu zdraví nesvědčí. Jednak po nich přibývají kila, levné přísady, které jen uměle vylepšují chuť, mají vliv na zuby, srdce, cévy, cholesterol atd. Jde mlsat zdravě? Ano!
Kolik šálků kávy si bez obav dopřát?

Kolik šálků kávy si bez obav dopřát?

6.1.2021 / Rubrika: Zdravá výživa
Na světě se vypije více než 2 miliardy šálků kávy denně. Je ale káva zdraví prospěšná, nebo nikoliv? Kolik šálků denně si bez obav dopřát? A proč k přípravě kávy raději použít french press než kávovar?
Další články z rubriky Zdravá výživa...
Aktuálně v diskusích
30.11.15:12
8 reakcí

Doplnky stravy cvičení

Ahoj co doplněk hairbian má sním někdo zkušenost? Měl by pomoci ke kvalitnějším vlasům, nehtům i pleti.

Iveta
29.11.21:21
3 reakcí

Křupky

Holky, díky za tip - taky je zkusíme! Dívala jsem se na složení a líbí se mi, není tam navíc ani žádný přidaný cukr a sůl.

Romana
24.11.22:58
1 reakcí

Křupky

Dobrý večer, jsou nějaké křupky pro 8. měsíční děti, poradíte?

Romana
24.11.22:57
1 reakcí

Křupky

Dobrý večer, jsou nějaké křupky pro 8. měsíční děti, poradíte?

Romana
2.11.6:04
12 reakcí

Svačinka

Musím se přiznat, že jsem s tím nepřišla domů já ale dcera. Koupila si od loskrupos jejich pár balíčků a dala mi ochutnat. Musím přiznat, že jsem se... (zkráceno)

Radka
Přihlaste si odběr našich novinek:
E-mail: 
Z odběru se můžete vždy odhlásit na této stránce.