Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde. Rozumím    
AbecedaZdraví.cz > Zdravá výživa > Ovocné džusy jsou zdravé jen zdánlivě

Ovocné džusy jsou zdravé jen zdánlivě

19.10.2005 / Rubrika: Zdravá výživa

Fit pro život se jmenovala kniha, která na začátku 90. let zaplavila český trh a mnoho lidí se podle ní začalo řídit. Autoři v ní velmi sofistikovaně vysvětlovali, proč se ráno zažívací ústrojí nemá zatěžovat ničím jiným než ovocem a zeleninou, nejlépe pak džusy. Organismus se měl vyčistit, ozdravit a každopádně také ztratit na váze.
Jak říká odbornice na výživu Dagmar Bobková z pražského Institutu klinické a experimentální medicíny, je to jeden z největších bludů. Pokud totiž například vstáváte v šest hodin a až třeba do jedné se ničeho jiného nenajíte, určitě budete mít velký hlad. Říká se mu vlčí. U některých lidí s projevuje nesoustředěností, únavou a dokonce třeba i třesem. Je to následek nízké hladiny cukru v krvi. A protože lidský organismus ji má rád vyrovnanou, hned, jak se naskytne příležitost se najíst, přežene to.
První problém s dopolední konzumací ovocných a zeleninových šťáv tedy je ten, že nezasytí natolik jako plnohodnotná snídaně a vede následně k přejídání. Přitom právě dopoledne by člověk měl obdržet nejvíce energie. Dokonce pokud již nedokáže odolat něčemu nezdravému - například koblize - je nejzdravější takové potřeby "odbýt" právě dopoledne. Zjednodušeně řečeno: energie navíc se ještě stačí spálit.
Jak říká Dagmar Bobková, ranní snídaně je nejlepším startem do nového dne - ideální je celozrnné pečivo a třeba sýr či kuřecí šunka. Je ale samozřejmě hodně lidí, kteří do sebe opravdu nic nedostanou. Ti se ale mají určitě napít a místo snídaně si dát zhruba do dvou hodin svačinu.
Džusy mají ještě další nevýhodu. I když nezasytí, není to nápoj, ale jídlo. Za prvé obsahují poměrně dost kalorií, a to neplatí jen u doslazovaných džusů. Za druhé obsahují vlákninu, která napomáhá střevní peristaltice, avšak zároveň odvádí vodu z organismu. A to se člověk necítí dobře. Zapomeňte tedy na to, že džus se pije na žízeň, a pokud již po něm sáhnete, tak jej zřeďte v poměru jeden ku dvěma dílům vody.

zdroj: ihned.cz

Další články z rubriky
Kolik šálků kávy si bez obav dopřát?

Kolik šálků kávy si bez obav dopřát?

6.1.2021 / Rubrika: Zdravá výživa
Na světě se vypije více než 2 miliardy šálků kávy denně. Je ale káva zdraví prospěšná, nebo nikoliv? Kolik šálků denně si bez obav dopřát? A proč k přípravě kávy raději použít french press než kávovar?
Bílé skvrny na nehtech

Bílé skvrny na nehtech

17.4.2020 / Rubrika: Zdravá výživa
Bílé skvrny na nehtové ploténce způsobují drobné vzduchové bublinky uvízlé v nehtové ploténce. Obvykle jde o následek poranění nehtového lůžka. Může pomoci zinek a vápník.
Další články z rubriky Zdravá výživa...
Aktuálně v diskusích
26.7.22:07
8 reakcí

Umělé mléko

Já ho objednávám přímo na jejich stránkách Colvia. Hlavně je mají za dobrou cenu a mají větší gramáž něž ostatní UM. Takže tě to vyje o cenově dobře!

Simona
25.7.20:55
1 reakcí

co davate na svačinku vašim dětem?

Tara
25.7.20:53
1 reakcí

svačina

co davate na svačinku vašim dětem?

Tara
23.7.8:37
8 reakcí

Svačinka

bobiky jsou super, take je mám moc ráda

Lora
29.6.13:03
3 reakcí

Příkrmy pro malé děti

když je dítě větší, klidně můžeš na svačinku dát i nějaký smetanový krém

Tami
Přihlaste si odběr našich novinek:
E-mail: 
Z odběru se můžete vždy odhlásit na této stránce.